مجلس و نمایندگان

ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با همسایگان سبب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود

آوای سنت : جلیل رحیمی جهان آبادی ، نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص اهمیت توسعه همکاری های چندجانبه با کشورهای همسایه از سوی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایجاد ائتلاف منطقه ای با همسایگان در شرایط تحریمی می تواند سبب خنثی سازی دسیسه های دشمنان باشد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال کشور عراق دارای اشتراکات فکری، تاریخی، فرهنگی و منافع استراتژیک منطقه ای با ایران دارد؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عمان، قطر و غیره نیز دارای اشتراکات فرهنگی و منافع چندجانبه با کشورمان هستند که همه این مسائل می تواند زمینه ساز ائتلاف منطقه ای باشد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که ظرفیت های همسایگی می تواند سبب تنش زدایی در منطقه شود و امنیت منطقه به سمتی حرکت کند که حضور خارجی ها ضرورتی نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال می توانیم با پاکستان وارد همکاری های مشترکی شویم و در زمینه صادرات گاز فعالیت کنیم؛ همچنین مردم افغانستان با مردم ایران نزدیک ترین ملت ها به یکدیگر هستند و کشورمان می تواند نقش اساسی در صلح و ثبات در این سرزمین داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آسیای میانه همکاری های خوبی با ترکمنستان داشته ایم که می توانیم آنها را توسعه دهیم؛ همچنین بین ترکیه با کشورمان در مسائل مرتبط با جهان اسلام، مشکلات سوریه و مبارزه با گروه های تروریستی نزدیکی فکری وجود دارد که می تواند زمینه ساز توسعه همکاری های دوجانبه باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن