مجلس و نمایندگان

بهزاد رحیمی: ما صنایع تبدیلی کارآمدی در سقز و بانه نداریم

آوای سنت : نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی: توسعه صادرات کالای ایرانی با حضور در بازار عراق میسر می شود/ نبود صنایع تبدیلی، مشکل عمده کشاورزان است

بهزاد رحیمی درباره وضعیت مراکز صنایع تبدیلی در سقز و بانه،گفت: برای توسعه صنعت کشاورزی بدیهی است که صنایع تبدیلی می بایست در این حوزه انتخابیه شکل بگیرد اما متاسفانه ما صنایع تبدیلی کارآمدی در سقز و بانه نداریم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تولیدات محصولات کشاورزی تنها موقعیت آب و هوایی مناسب کافی نیست بلکه باید از کشاورزی سنتی فاصله بگیریم و به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم تا بتوان با مدد گرفتن از آبیاری نوین تولید در عرصه کشاورزی را مقرون به صرفه کرد.

وی ادامه داد: آبیاری سنتی با افزایش سطح زیر کشت تولیدات کشاورزی و مصرف بهینه آب در حوزه تولید همخوانی ندارد بنابراین اگر بخواهیم با توجه به شرایط مرزی بودن از مزیت حوزه کشاورزی استفاده کنیم علاوه بر استفاده از آبیاری نوین می بایست، صنایع تبدیلی از جمله صنعت بسته بندی را گسترش دهیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس تصریح کرد: برای فعال شدن بازار محصولات کشاورزی به کشور عراق الزامی است که با یک برنامه ریزی تولیدی، در گام نخست، تولید محصولات کشاورزی را از سنتی به نوین تبدیل کرده تا سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به مرز استانداردی برسد و در گام دوم می بایست مراکز فرآوری صنایع تبدیلی را برای اشتغال بسیاری از جوانان فعال کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بانه و سقز ظرفیت های بیشمار اقتصادی دارند زیرا جزء مناطق مرزی کشور برای صادرات کالاهای مختلف تلقی می شوند بنابراین به سادگی می توان برای بسیاری از جوانان فرصت های شغلی ایجاد کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن