مجلس و نمایندگان

بیانیه دکتر رحیمی درباره عادی سازی مناسبات اعراب و اسرائیل

آوای سنت: بیانیه دکتر رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم در خصوص سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی.

روند سازش با رژیم صهیونیستی در بین کشورهای عربی و اسلامی گسترش یافته ونگرانی های عمیقی را برای همه دلسوزان و مسلمانان و آزادیخواهان در منطقه پدید آورده است و این سوال مهم را به ذهن ‌متبادر می نماید که ما چه وضعیتی در قبال این روند باید داشته باشیم و سرانجام این روند تسلیم به کجا می انجامد؟

نگاهی به پیشینه تشکیل رژیم صهیونیستی و جنگ های متعدد آن با جهان اسلام از جمله با کشورهای مصر، لبنان، اردن، سوریه و چالش های امنیتی این رژیم با ایران و سایر دول قدرتمند اسلامی نشان می دهد پایه گذاری این رژیم توسط بریتانیا و سپس حمایت امریکا و سایر دول اروپایی برای سلطه بر خاورمیانه و تضعیف کشورهای قدرتمند اسلامی است.

اقدامات این حکومت نامشروع و جعلی همچون اشغال سرزمینی، ترور، خشونت، سرکوب و آواره نمودن حدود ۶ میلیون فلسطینی بی پناه از سرزمین آبا و اجدادی شان ، بخشی از کارنامه این رژیم غیر انسانی است. تعصب، نژاد پرستی، آپارتاید شدید مذهبی، بی توجهی به قوانین و‌حقوق بین الملل، استفاده آشکار از زور نظامی و ساخت سلاح‌ اتمی و نیز مداخله در امور همه کشورهای خاورمیانه رفتارهای عادی این رژیم غیر انسانی است.

ما به عنوان یک‌ کشور اسلامی و با پیشینه ۳ هزار سال مدیریت و‌کشور داری در منطقه  که سابقه حتی آزادی یهودیان از زیر سلطه بخت النصر را هم در زمان کوروش در کارنامه خود داریم،نه یهود ستیزیم و نه به دنبال جنگ و نه خواهان تنش درمنطقه، اما کدام‌ وجدان آگاه و شرف انسانی و غیرت مسلمانی به ما اجازه می دهد هم‌ پیاله دشمن اشغالگر و ضد انسانی، سفاک و‌خونریز و زیاده خواه و پلید باشیم؟

روزگاری اولین فاتح بیت المقدس، خلیفه دوم حضرت عمرفاروق در فتح بیت المقدس خطاب به سپاه اسلام فرمود: “ای قوم عرب ما مردمی بودیم‌ خوار و ذلیل که به واسطه اسلام ، عزت یافتیم ، اگر جز به اسلام جویای عزت شویم خوار و ذلیل خواهیم گشت”.

امروز اگر شاهد مسابقه بردگی چند حاکم کشور کوچک در جهان اسلام برای خفیف و خوار شدن مقابل دشمن اشغالگر و ضد انسانی هستیم ، قطع و یقین بدانید عزت را در غیر خدا و اسلام جستجو می کنند و مطمن باشید خوار و ذلیل  و سرافکنده و خجل خواهند شد.

امریکا برای فروش سلاح به کشورهای عربی و خالی کردن جیب انها با مخالفت لابی صهیونیستها در کشورش مواجه بود و ترامپ با این نمایش مضحک فقط موانع فروش هواپیما و‌موشک و تانک و هلی کوپتر به عربها را رفع کرد تا بگوید «این کشورها دیگر دشمنی با اسراییل ندارند و فروش سلاح به انها مشکلی ندارد» تا از این روند سازش، میلیاردها دلار سود به خزانه امریکا رسانده و در انتخابات هم رای بیشتری کسب نماید، اما حکام عرب متاسفانه جز خفت و خواری در جهان اسلام و خالی شدن پس اندازهای نفتی مسلمین و تیرگی روابط انها با مسلمانان و تنش بیشتر در خلیج فارس، چه سودی در این معامله ذلیلانه داشتند؟!

یقین داشته باشیم؛ایران اگر هزینه های سنگین و کمرشکن و طاقت فرسایی، برای راه شرافتمندانه  مقاومت مقابل اسرائیل را  متحمل شده است.

این شرایط سخت می گذرد، اما خفت و ذلت ابدی برای حاکمان برخی کشورهای منطقه باقی خواهد ماند، مشکلات اقتصادی ما موقتی است و سرانجام از این گردنه سخت به یاری خدا عبور می کنیم اما خفت و خواری حاکمان سازشکار منطقه، همیشگی است و آنها نزد خدا و وجدانهای بیدار و مردم جهان اسلام ، برای ابد بی اعتبار و بی ابرو شده اند همانگونه که انور سادات و بقیه سازشکاران نفرین شده و بی اعتبار شدند.

صدای غیرتمند ایرانی ها در دفاع از فلسطین که اخرین ندای حق طلبی و ظلم ستیزی و دفاع از ناموس و شرف مسلمین هست را نباید بگذاریم خاموش شود، فریاد پر صلابت رهبر و زعیم عالیقدر انقلاب اسلامی و پیشگام مقابله با اسرائیل را نباید بگذاریم  به خاموش گراید که اگر این حق طلبی خاموش شود ،حراج غیرت و صلابت اسلام  و انسانیت رخ خواهد داد و تا ابد نمی توانیم در جهان بعنوان مسلمان، از خفت این تسلیم ناجوانمردانه، سربلند کنیم.

اسرائیل رژیمی که خود ۲۵۰ کلاهک اتمی دارد و‌مراکز اتمی اش فعال است، دانش بومی هسته ای ما را نابود می کند. دانشمندان جوان ایرانی را جلوی چشم همسر و فرزندانشان ترور می کند، به تاسیسات هسته ای ما که با هزاران خون جگر ساخته شده، آسیب می زند. در تحریم ها علیه ما همه تلاشش را می نماید تا حتی دارو و غذا به مردم‌ ما نرسد. خائنان و تجزیه طلب ها و سلطنت طلبان دربدر و منافقین  مزدور را تجهیز می کند و دست در دست برخی همسایگان ما جشن ذلت مسلمین را می گیرد و به ما چنگ و دندان نشان می دهد. ما چه باید بکنیم ؟

ما نه ذلیلم نه خوار نه برده و نه شرف انسانی خود را به ترامپ و انتخاباتش فروخته ایم.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن