مجلس و نمایندگان

تبدیل اینچه ‌برون به منطقه آزاد اقتصادی/ حرکت‌های احساسی در شان مجلس نیست

آوای سنت : نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس تصریح کرد: تأخیر در تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد به عقب‌ماندگی در حوزه تجارت و تکنولوژی می‌انجامد.

امانقلیچ شادمهر ، نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد، اظهار کرد: اینچه برون به عنوان مرکز لجستیک مرزی به دلیل ترانزیت بار و تنها راه دسترسی به کشورهای CIS و آب های گرم خلیج فارس است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: اینچه برون به عنوان بزرگترین مرکز توزیع کالا و علمی، تجاری بازرگانی ایران نسبت به دیگر کشورها به خصوص آسیای میانه و با فراهم بودن طرح‌های توسعه جاده ای، ریلی، هوایی، ظرفیت بالای قزاقستان در تولید غله و مواد معدنی و نیز گاز ترکمنستان و فرصت‌های ایجاد پایانه صادراتی می‌تواند به قطب اقتصادی بدل شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید به این منطقه نگاه استانی داشت، افزود:نگاه من و نگاه همه همکاران مجمع نمایندگان استان توسعه‌ای و ملی است، اصرارمان از مجمع تشخیص مصلحت نظام که ملی و کلان باشد.

شادمهر اضافه کرد: دوم اینکه تسریع در تصویب منطقه آزاد اینچه برون جهت دستیابی به نبض اقتصاد و تجارت در آینده از اهمیت شایانی برخوردار است و هرگونه تاخیر و تعلل باعث پیشی گرفتن کشورهای همسایه از ظرفیت‌های تکنولوژی و تجارت خواهد بود.

وی اضافه کرد: توجه دیپلماسی ما در تعامل و مذاکره با کشورهای اروپا بود و از ظرفیت‌های کشورهای همسایه غافل ماندیم.کشورهای همسایه ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالاتری برای تبادلات دارند و تغییر راهبردی در تعامل با همسایگان باید باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان به دیگر دلایل برای تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد اشاره و اضافه کرد: برتری علمی و تفوق تکنولوژی ایران به خصوص در خدمات پزشکی و سلامت به عنوان توریست درمانی در استان، کشور و دیگر خدمات فنی و مهندسی و صنایع غذایی، نفت و گاز و فرآوری معادن با ایجاد مرکز ارتباطی نظیر اینچه برون است.

نماینده گنبد: حرکت‌های احساسی در شان مجلس نیست.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حاکمیت عقلانیت و خردورزی در این نهاد قانونگذار گفت: رفتارهای حاشیه‌ساز و برخوردهای احساسی و پوپولیستی در شان مجلس نیست.

امانقلیچ شادمهر اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز به هم‌گرایی، هم‌افزایی و پرهیز از حاشیه‌ها دارد و نمایندگان ملت باید در راستای منافع و مصالح نظام و انقلاب و نیز گره‌گشایی از مشکلات مردم حرکت کنند.

وی با اشاره به دیدار ویدئو کنفرانسی روز گذشته نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در این دیدار نکات کلیدی، راهگشا و حیاتی و نیز توصیه‌هایی مطرح کردند که باید هر چه بیشتر مورد توجه و اهتمام نمایندگان مجلس یازدهم قرار گیرد.

شادمهر ادامه داد: در مدت زمان کوتاهی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد، شاهد فضایی تُند و کج رفتارهایی در این نهاد قانونگذار بودیم که حاشیه‌هایی را برای آن به همراه داشت در حالی که مجلس بیش از هر زمانی نیاز به تفکر، تحمل و توجه به مسایل معیشتی مردم دارد.

وی با بیان اینکه مردم از دعواها و نزاع‌های سیاسی خسته شده و خواهان رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند گفت: اتهام دروغگویی به وزیر امور خارجه و طرح سوال از رییس جمهوری از جمله مسائلی بود که مجلس شورای اسلامی را به حاشیه راند و خوشبختانه با بیانات دیروز مقام معظم رهبری، جلو این رفتارها و حرکت‌های احساسی گرفته و خط بطلان بر آن کشیده شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان نباید احساسی عمل کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری جو گیر شوند بلکه باید با حاکم کردن عقلانیت، برخوردی منطقی با مسائل و مشکلات کشور و مردم داشته و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند.

شادمهر گفت: کشور با مشکلات ناشی از تحریم‌، کرونا، تورم، گرانی و موانع بخش تولید مواجه است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با همفکری و تعامل با دولتمردان برای رفع آن تلاش کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن