مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

حال و روز ناخوش اینترنت در سیستان و بلوچستان

اعتراض نمایندگان مجلس به کندی اینترنت

آوای سنت: محرومیت در مناطق سیستان و بلوچستان تنها منحصر به کمبود آب مایحتاج نبود و مردم شهری و روستایی و بویژه دانش آموزان مدارس که این ایام به دلیل ویروس کرونا نیاز مبرمی به فضای مجازی دارند و همچنین دانشجویان دانشگاه های جنوب شرق کشور می بایست با مشکلات عدیده ای بسوزند و بسازند.

قطعی اینترنت در خاش و سراوان شرایط غیرقابل قبولی دارد و بیم آن می رود در شروع سال تحصیلی جدید که دانش آموزان بخشی از مطالب درسی خود را با استفاده از فضای مجازی فرار می گیرند نتوانند به جبران درس ای عقب مانده خود برسند.

به گزارش آوای سنت، بنیامین قلندرزهی از فعالان فضای مجازی در این خصوص می گوید: به خوبی می دانید که سرعت اینترنت در ایران به نسبت سایر کشورهای خاورمیانه شرایط خوبی را ندارد. در پایان دهه قرن سیصد می بینیم که شرکت ها، فروشندگان کالاهای مصرفی که نیاز به تبلیغات دارند و کسانی که در بازار بورس، دلار و ارز فعالیت می کنند به اینترنت وابسته هستند.

وی با گلایه از شرایط سخت زندگی در امسال نسبت به سال های گذشته یاد آور شد: قطعی چند ساعته اینترنت کارها را به تعویق می اندازد و امور تحصیلی دانش آموزان را مختل می سازد. تصور نمی کنم دانش آموزانی امسال در پایه اول دبستان درس می خوانند بتوانند طی پایان سال تحصیلی شرایط کافی برای خواندن درس های کلاس دوم را داشته باشند. این مسئله را هم باید در نظر بگیریم که با بحران ویروس کرونا، خانواده ها نیز با امور تحصیلی فرزندان خود درگیر هستند و دولت می بایست فکری بهتری برای وضعیت نامناسب اینترنت کند.

در این باره نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، بمپور، راسک و بخش های بنت، لاشار، آهوران و آشار در مجلس شورای اسلامی وضعیت اسفناک ارتباطی اینترنت همراه را زیبنده مردم حوزه خود نداست.

دکتر عبدالناصر درخشان طی گفتگویی با خبرنگار ما با ابراز گله مندی از عملی نشدن وعده های وزیر در سفر قبلی به منطقه گفت: وضعیت اسفناک ارتباطی و اینترنت ضعیف در قرن بیست و یکم زیبنده مردمان نجیب و قدرشناس حوزه انتخابیه من نیست.

وی افزود: علیرغم تلاش های انجام شده عدم پوشش جاده ای، عدم بهره مندی بخش قابل توجهی از روستاها به خدمات تلفن همراه و ثابت، عدم دسترسی به اینترنت همراه در بیشتر مناطق روستایی و قطع مکرر آنتن دهی تلفن همراه در برخی مناطق حوزه ی انتخابیه از مشکلات اساسی است که برای رفع آنها مساعدت بلا واسطه ی وزیر محترم را میطلبد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم اظهار داشت: بخشی از مشکل قطعی مکرر آنتن ها مربوط  به قطع فیبر نوری است که به صورت هوایی اجرا شده است و لازم است در خصوص زمینی کردن آن با توجه به اینکه از وعده های وزیر محترم است در این رابطه اقدام شود.

دکتر درخشان ادامه داد: انتظار ما از وزیر ارتباطات این است با توجه به وضعیت آموزش در مدارس و چالش کرونا و استفاده ی دانش آموزان از برنامه شاد دستور دهد وضعیت اینترنت همراه در مناطق روستایی حوزه ی انتخابیه با نگاه ویژه بهبود یابد.

اخیرا نیز تعدادی از نمایندگان مجلس با تنظیم نامه ای به کمیسیون اصل نود شکوائیه ای را بر علیه آذری جهرمی مطرح کردند. در بخشی از متن این نامه آمده است: همگان می دانند که امروز فضای مجازی ملت ایران در تسخیر بیگانگان تحت سلطه اجانب است. اگر ملت ایران برای آزاد کردن تنها بخش هایی از سرزمین اشغال شده کشور عزیزمان هزاران شهید و ده ها جانباز تقدیم کرد، امروز تمام فضای مجازی کشور که کل سرزمین ایران را فرا گرفته و تا عمق خانه های ۸۵ میلیونی ایران گسترش یافته است، تحت اشغال قرار دارد.

نمایندگان همچنین نوشته اند: امروز تمام خانه های ایرانیان در اشغال دشمن است، چرا که در فضای بیگانگان هستند که تصمیم می گیرند چه هویتی به رسمیت شناخته شود و مجوز ایجاد صفحه داشته باشد و چه کسی به رسمیت شناخته نشده و صفحه اش حذف گردد. در این میان ایرانی جماعت هیچ کاره است!!

امروز در فضای با ایرانیان مانند برده ها رفتار می شود. این ایرانیان هستند که بیابان ها را با هزار مشقت می شکافند و فیبرنوری در آن می خوابانند. این ایرانیان هستند که ساختمان و مراکز مخابراتی می سازنند و در این میان ایرانی جماعت هیچ کاره است!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن