مجلس و نمایندگان

دکتر ملک فاضلی: آمار کرونا در سیستان و بلوچستان همچنان صعودی است

جولان کویید ۱۹ در روزهای گرم جنوب شرق کشور

آوای سنت: وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان در حالی همچنان روند صعودی دارد که در روزهای آغازین شیوع این بیماری به دلیل رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن مردم، آمار مبتلایان این استان بسیار کمتر از دیگر نقاط کشور بود.

در این خصوص نماینده مردم سراوان و مهرستان در مجلس یازدهم طی گفتگویی با خبرنگار ما ضمن اشاره به مهمترین دلایل قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار و گسترش دامنه شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: در حال حاضر موج دوم کرونا وارد نشده است و آنچه که امروز مشاهده می‌کنیم گردش ویروس می باشد که از مناطق شلوغ و مراکز جمعیتی به مناطق حاشیه‌ای پراکنده و محروم رسیده است.

دکتر ملک فاضلی افزود: یکی از این مناطق سیستان و بلوچستان است که در ابتدای شیوع کرونا دست نخورده باقی‌مانده و شرایط به نسبت خوبی داشت، لیکن امروز در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی با اشاره به این که استان سیستان و بلوچستان از امکانات اولیه برای مقابله با کرونا برخوردار است خاطر نشان ساخت: کرونا بیماری ویروسی بوده و نیازمند پیشگیری، درمان و مراقبت بهورزان است.

ملک فاضلی ادامه داد: معتقدم اگر بهورزان و سیستم شبکه بهداشت نبودند، مشکلات کرونا در این استان بسیار جدی تر امروز بود، اما باید به این نکته هم توجه کنیم که بیماران کرونایی به کادر درمانی فوق تخصصی ریه نیاز دارند که به شدت در آن ضعیف هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم عنوان نمود: امیدوارم با تلاش همکاران و رفع نیازها و کمبودهای اعلام شده به وزارت بهداشت و درمان و همچنین با عنایت خاصی که مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان دارند، مجموعه وزارت بهداشت و مجلس بتوانند برای دردهای بی‌نهایت عمیق این استان برنامه ریزی کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن