مجلس و نمایندگان

 شادمهر: توزیع بودجه ناعادلانه عامل توسعه نامتوازن کشور است

آوای سنت: نماینده اهل سنت مجلس توزیع بودجه و منابع مالی را در کشور نامتوازن قلمداد کرد.

به گزارش آوای سنت امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با بیان اینکه توسعه در کشور متوازن و متعادل نیست، افزود: تخصیص بودجه به شهرها باید به نحوی باشد که مناطق مختلف کشور را به سمت توسعه متوازن هدایت کند این در حالی است که امروز بودجه بر اساس شاخص سرانه شهرها تنظیم می‌شود که خود عاملی برای عقب ماندن شهرها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق اولین بودجه ارسالی به مجلس موارد بسیار خوبی برای بهبود وضعیت آموزشی، رفاهی و عمرانی مناطق کمتر توسعه یافته، کم برخوردار و مرزی پیش بینی شده بود امیدوارم در لایحه اصلاحی نیز همین موارد در نظر گرفته شود.

وی افزود: وضعیت مناطق محروم به ویژه مناطق مرزی موجب نگرانی است و باید در بودجه بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد؛ شهرهای کم‌ برخوردار به لحاظ زیرساختی و عمرانی از میانگین شاخص‌های استانی بسیار پایین تر هستند و معمولا در نظر گرفته نمی‌شوند، با اختصاص بودجه به شیوه سابق محرومیت در این مناطق بیشتر می‌شود.

نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اختصاص بودجه متناسب به شهرها گام موثری در مسیر توسعه متوازن در کشور است؛ اظهار کرد: برای بهبود وضعیت مناطق کم برخوردار باید از ظرفیت فراکسیون های مختلف مجلس اعم از فراکسیبون مرزنشینان و فراکسیون محرومیت‌زدایی بیشتر استفاده کنیم.

برخی معتقد اند اختصاص بودجه به مناطق محروم و ایجاد توسعه متوازن تورم زا است؛ در حالی که بودجه‌های کلان کلانشهرها را عامل ایجاد تورم‌ نمی‌دانند، این دوگانگی موجب بروز مشکلات متعدد در مناطق کم برخوردار شده است .

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: برای رفع مشکلات شهرهای کوچک و محروم باید بودجه مناسبی در نظر گرفته شود، این مهم که جز نگرانی‌های اصلی نمایندگان است می‌تواند گام موثری در مسر توسعه متوازن در کشور باشد.

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن