مجلس و نمایندگان

ظرفیت های مغفول مناطق مرزی در اشتغالزایی

آوای سنت: نماینده مردم سراوان در مجلس یازدهم استعدادهای بلقوه نوار مرزی در زمینه اشتغالزایی را مورد تاکید قرار داد

به گزارش آوای سنت، دکتر ملک فاضلی سراوان را یکی از شهرهای محور توسعه در کشور دانست و گفت: استان سیستان و بلوچستان سیصد و هشتار چهار کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد. از روستای کهک ( روستایی از بخش مهرگان شهرستان سراوان) تا شهر کراچی در پاکستان تنها هشت ساعت فاصله وجود دارد و این در حالی است که جاده های داخل مرز پاکستان از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. بنابراین با ظرفیت بلقوه خدادادی می توانیم اشتغال را در این حوزه انتخابیه ایجاد نماییم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اشتغال فوری در نواحی خاکی مرزی امکان پذیر است، افزود: دولت می بایست با ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری باعث تزریق روحیه به جوانان شود. ما در شرایطی هستیم که اقشار جوان نیاز فوری به کسب درآمد در بازارهای کار دارند. لازم است برای بخشی از اقشار جوان ما که تشکیل خانواده داداه اند مبع درآمد کافی به وجود آوریم.

مسلما اگر ما بتوانیم بسترهای لازم را برای اشتغال فوری افراد جویای کار در نواحی مرزی قراهم سازیم، شرایط برای ایجاد شغل پایدار نیز مهیا خواهد شد. حلقه مفقوده ما برای بالابردن عزم و توان ملی، تولید است. اگر می بینیم که ارز ملی کشور دچار نوسان شده، برای این است که تولید ملی ما آن چیزی نیست که باید باشد.

ملک فاضلی اظهار داشت: انتظار می رود با در نظر گرفتن شرایط خاص شهر سراوان که شصت و چهار سال پیش شهر شده است، برای توسعه شهری قدم های مثبتی برداشته شود. سراوان با برخورداری از نیم قرن برخوردار ازشهرداری، کمافی السابق شکل و شمایل یک روستای نابسامان را دارد و بنابراین وظیفه ما و سایر مسئولان است که در پیشرفت و توسعه مجموعه شهری اقدامات لازم به عمل آوریم.

امکانات عمومی این شهر برای استقبال از مسافرانی که وارد آن می شوند در حد صفر است. نصب تجهیزات ساده ای مانند شیرهای آب در نقاط مختلف شهر جزو انتظارات ابتدایی و اولیه به حساب می آید و نباید در این زمینه کمبود احساس شود. کار احداث اورژانس بیمارستان سراوان که مدتی پیش عملیاتی شده بود بنا به گفته مدیران و به دلیل پرداخت نشدن عوارض شهرداری و عدم اخذ مجوزهای لازم، در وسط راه متوقف شده است. این البته یک اتفاق نادر و کم سابقه در حوزه انتخابیه ما بشمار می رود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: هر کاری که در حیطه شهری به انجام می رسد، متعلق به یک شخص و یا ارگان خاص نبوده و بلکه به همه مردم تعلق دارد. اگر خواست و هدف همه مسئولین توسعه امکانات به نفع مردم باشد، پیشرفت سرعت خواهد گرفت. نقشه ساختمانی که در روی کاغذ به شکل زیبا ترسیم می شود، می بایست پس از ساختن نیز همان زیبایی را در خود داشته باشد. این مجموعه بکر با همه توانمندی هایش نیاز به توجه مدیران تصمیم گیرنده کشوری دارد.

پانصد هزار جمعیت این حوزه از راه اصلی بی بهره بوده و ساکنین مجبور هستند برای پیمایش یک مسیر صد کیلومتری، مدت ده ساعت در راه باشند. در صورت استاندارد بودن جاده ها، این مسافت را می توان تنها در کمتر از دو ساعت طی نمود. سوال ما این است که افراد بیمار و فاقد امکانات چگونه می توانند در این جاده های ناهموار تردد کنند!!

دکتر فاضلی حل مشکلات کارت سوخت ساکنان حوزه انتخابیه، افتتاح بیمارستان ایرانمهر، ارتقا دهستان پسکوه به بخش در اسرع وقت، ایجاد فضای های آموزشی جدید، ساخت مدرسه دارالفنون در جوار دانشگاه پیام نور و لزوم رسمی شدن گمرک کوهک و جالق را از موارد در حال پیگیری برشمرد و خاطر نشان ساخت: در پسا کرونا، نیازمند تلاش مضاعف و انقلابی برای جبران کمبوده و کاستی ها هستیم. هم اکنون بیش از هزار معلم خرید خدمات در حوزه انتخابیه بنده سرگردان می باشند و در عین حال نیروی انسانی کافی برای پیشبرد آموزش وجود ندارد.

متاسفانه کمبود فضای آموزشی و نبود نیروی انسانی باعث عقب ماندگی تحصیلی شده است. در حال حاضر اولین مشکل مردم، معیشت است پس اولویت مجلس و دولت باید پیگیر معیشت مردم باشد. تعهد به این آب و خاک، کشور و خون شهدا ایجاب می کند، راهی برای برون رفت از این معضلات پیدا کرده و به آن جامه عمل بپوشانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن