مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

لباس کوردی لباس شرف و انسانیت است

انتقاد شدید عثمانی از توهین به لباس کوردی در صدا و سیما

آوای سنت: نماینده سابق مردم بوکان در مجلس به توهین مجری شبکه دوم سیما واکنش نشان داد.

به گزارش آوای سنت، محمد قسیم عثمانی در گفتگو با خبرنگارما، درباره توهین مجری شبکه دوم به لباس کردی گفت: ما توهین به لباس کوردى از جانب مجری کج اندیش شبکه دو اتفاق جدیدی نیست که در رسانه ملی پخش می شود. هر چند چوپان و لباس مقدس آن هزاران شرف بر انسان های کج فهم، کم ادراک و جاهل دارد، اما این شیوه بیان و برخورد تحقیر آمیز توسط یک مجرى صدا و سیما محکوم و منفور است و مسئولین صدا و سیما باید پاسخگوی این اتفاقات باشند. به این مجری باید گفت که اگر این لباس، لباس چوپانی است، شما نیز همان کسی هستید که نان چوپان را خورده اید و تاوان خوردن نان چوپان بسی سنگین است.

وی در ادامه افزود: تا کی باید در صدا و سیمای کشور شاهد توهین به قومیت ها و مذاهب باشیم و با یک عذرخواهی ساده، موضوع فیصله یابد ؟ به نظر می رسد روح حاکم بر صدا و سیما، فارغ از نگاه ملی و حساسیت های آن است و حتی مجریان و افرادی که به مصاحبه دعوت می شوند، آنقدر توجیه نمی شوند که اگر باعث وفاق و همدلی اقوام و مذاهب نمی شوند، حداقل باعث تفرقه و نفاق نگردند. یک روز توهین به کوردها ، یک روز توهین به آذری ها، یک روز هتک حرمت لرها و سپس بلوچ ها!

دکتر عثمانی ضمن انتقاد شدید از شیوه مدیریت صدا و سیما اظهار داشت: بنده خودم برای یک برنامه کارشناسی، به صدا و سیما دعوت شده بودم که با لباس کوردى حاضر شدم و به همین دلیل از حضور بنده در برنامه ممانعت به عمل آمد. بعدا با پیگیری و اعتراض بنده و با دخالت قائم مقام صدا و سیما، در برنامه بعدی با لباس کوردى حاضر شدم و از آن به بعد دروازه صدا و سیما به روی بنده بسته شد!

این نگاه غلط تا کی باید بر صدا و سیماى کشور حاکم باشد؟ لباس کوردی یک پوشش اصیل، مودب، راحت، کم هزینه و شکیل است که هیچ لباسی نمی تواند با آن رقابت کند و کسی نیست بپرسد که جناب مجری، شما اگر پوشش غربی خود را کنار بگذارید، چیزی برای پوشش نخواهید داشت و آن گاه است که از این گفته غلط خود، سخت پشیمان خواهید شد.

این نماینده مجلس دهم عنوان نمود: ما کوردها لباس مان، لباس شرف و انسانیت است و آن را با هیچ پوشش دیگر عوض نکرده و نخواهیم کرد. این لباس به ما آموخته است که هرگز به لباس دیگران، بی احترامی و توهین نکنیم. مسئولین صدا و سیما باید بدانند که مردم ما به اندازه کافی درد و رنج و زخم دارند و ریختن نمک بر این زخم ها خلاف مصالح ملی است و هرگز به مصلحت کشور نبوده و نخواهد بود. صدا و سیما باید یکبار و برای همیشه به این ندانم کاری های ابلهانه و دشمن پسند پایان دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن