مجلس و نمایندگان

مبارزه با فساد در مجلس یازدهم تقویت شده است

آوای سنت: نماینده اهل سنت مجلس یازدهم: شاهد حمایت از عناصر فساد ستیز در ارگان‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی خواهید بود.

به گزارش آوای سنت دکتر معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه با خبرنگار ما در رابطه با برنامه‌های مجلس یازدهم جهت مبارزه با فساد بیان این مطلب که همه نهادها شعار فساد ستیزی می دهند و در این خصوص تردیدی وجود ندارد گفت: با شروع به کار مجلس یازدهم این سوال برای مردم پیش می‌آید که در بحث فساد ستیزی تفاوت مجلس یازدهم با مجالس گذشته چیست؟! آیا صرفاً بحث شعار است و یا درعمل سعی می‌کنیم فساد ستیز باشیم؟! به نظر می‌ رسد راه مجلس یازدهم برای فساد ستیزی راه سختی است.
وی افزود: یکی از اتفاقاتی که در رابطه با مبارزه با فساد ستیزی در مجلس یازدهم افتاد، این بود که در حال آماده‌ سازی طرحی به نام حمایت مالی از افشاگران فساد هستیم که ۱۵۰ نماینده از جمله بنده آنرا امضا کردیم. براساس این طرح از افرادی که از فساد موجود در دستگاه‌ها اطلاع می‌ دهند، حمایت مالی خواهد شد. البته اصلاح قوانین و تقویت بخش نظارتی مجلس، مه م‌تر و موثرتر از این قبیل طرح‌ها است.

دکترسعیدی در رابطه با حمایت مجلس یازدهم از فساد ستیزی سایر ارگان‌ها نیز تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم از این گونه اقدامات حمایت خواهد کرد، همچنان که در طرح حمایت مالی از افشاگران فساد به این موضوع هم اشاره شده است. لازم به ذکر است این تقدیر در سطح کلام نخواهد بود، بلکه در همه سازوکارهای مجلس، شاهد حمایت از عناصر فساد ستیز در ارگان‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی خواهید بود.

این عضو فراکسیون اهل سنت مجلس یادآور شد: در فاز تقابل با دولت نیستیم، اما وکیل‌ الدوله هم نیستیم. درشرایط فعلی کشورهرگونه تقابل به سود دشمنان است و تا آنجا که امکان‌ پذیر است، بنای ما بر یک تعامل دو سویه قرار دارد، اما جاده تعامل هم جاده یک‌ طرفه نیست، لذا هر وقت محسوس شود که دولت براساس منافع ملی قدم برمی ‌دارد، حمایت خواهیم کرد و به موازات مواقعی که احساس کنیم از منافع و چارچوب درست انحراف دارد، قطعا مجلس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس یازدهم مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه را کم آبی خواند وعنوان نمود: شهرهای چابهار، نیک شهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری با بحران شدید آب مواجه هستند. این شرایط ممکن است به مهاجرت‌های گسترده از منطقه و وقوع بحران امنیتی در کشور بینجامد، اما غیر از سیستان ‌و‌بلوچستان و برخی استان‌های دیگر معضل کمبود و حتی نبود آب مناسب برای هموطنان در مناطقی خبرساز شده است که نیازمند همت جدی و اقدام عملی مسوولان است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن