مجلس و نمایندگان

مسوولان باید در شرایط سخت کنونی توانایی های خود را نشان دهند

آوای سنت: نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و راسک از مسئولین خواست هنر اصلی خود را در شرایط سخت به مردم نشان دهند.

به گزارش آوای سنت دکتر عبدالناصر درخشان در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما با اشاره به شرایط خاص و سخت کشور به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان ایران اسلامی گفت: در سایه این تحریم های ظالمانه در آمد های نفتی کشور به یک دهم کاهش یافته است و در چنین شرایطی است که نیاز به همت مضاعف و انقلابی مدیران کارآمد، خلاق و عملگرا احساس می شود.

وی با مهم خواندن عملکرد مدیران دستگاه های محلی در رفع مشکلات حوزه افزود: مدیران محلی باید بدون واهمه نسبت به انعکاس کاستی و نواقص حوزه ی کاری خود به مدیران بالادستی اقدام نمایند. عملکرد مدیران و مسئولان حوزه ی انتخابیه باید به نحوی باشد تا مردم احساس نکنند برای کوچکترین مسئله ای مجبور به تماس با مدیران استانی، کشوری و نماینده مجلس شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اهمیت این مسئله آنجا نمود بیشتری پیدا می کند که مدیران اجرایی در شرایط کنونی هم باید با جدیت دنبال اخذ بودجه از مدیران بالادستی بوده و از سوی و دیگر مدیری خوب و تواند برای تقویت ساختار اداری و عمرانی حوزه ی کاری خودشان باشند.

دکتر درخشان دراین زمینه یادآور شد: مسلما اگر مدیری دغدغه پیشرفت و توسعه را مد نظر نداشته باشد، در اعمال خدمت مطلوب ناکام و ادامه همکاری او در کسوت مدیر توجیه پذیرنخواهد بود. لذا مدیران دستگاه ها باید برای ایجاد تحول باید اندیشه جهادی داشته و انقلابی عمل نمایند.

این نماینده مجلس یازدهم تسریع در روند توسعه استان سیستان و بلوچستان را با توجه به شرایط اقتصادی کشور جزو اولین دغدغه های مجمع نمایندگان استان خواند و اظهار داشت: تحقق یافتن پروژه بزرگراه چابهار به زاهدان گامی است که می تواند زمینه ساز توسعه در بخش حمل و نقل تجاری را فراهم سازد.
با توجه به این که ترافیک زیادی از ظرفیت های جاده های استان توسط کانتینرها و محموله ها ی بنادر و کشتیرانی چابهار استفاده می شود، تقاضای ما از کشتیرانی کشور این است که بخشی از هزینه‌های ساخت این بزرگراه را به عهده بگیرد.

دکتر درخشان حذف واسطه از بازار تولیدات محصولات مختلف از جمله باغات و مرکبات را ضروری برشمرد و تاکید کرد: به عنوان مثال عرض می کنم که متاسفانه سود تولید سالانه ۳۵ هزار تنی خرمای دلگان به جیب دلالانی می رود که نه آنها را می شناسیم و نه وابستگی با آن ها داریم. فرزندان این سرزمین می بایست از فرصت های بندر چابهار در زمینه صادرات امکان استفاده بیشتری داشته باشند و اگر قرار بر واسطه گری باشد، خود ساکنین بومی باید واسطه ی بین تولید کننده و مصرف کننده باشند که این روند می تواند زنجیره ای ارزشمند را ایجاد نماید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اذعان به این مطلب که بعد از نیم قرن خودروسازی، توان رقابت با خودروی خارجی را نداریم عنوان نمود: بخش عمده‌ای از مردم ما چاره‌ای ندارند جز این که از خودروی ساخت داخل استفاده کنند که آن هم استاندارد و کیفیت لازم را ندارد و به معضل و مشکلی برای مردم تبدیل شده است.
اگر ما بخواهیم برای حوزه خودرو، هدف‌گذاری داشته باشیم باید بعد از نیم قرن تولید خودرو توان رقابت با صنایع خودروسازی خارجی را داشته باشیم درغیر این صورت لزومی ندارد که خودرو تولید کنیم.

دکتر درخشان در خصوص راهکارهای ایجاد امنیت پایدار بویژه در مناطق حساس مرزی گفت: امنیت پایدار همیشه با تیر و تفنگ و مسلسل برقرار نخواهد شد و چنانچه خواهان برخورداری از امنیت پایدار هستیم، باید برنامه‌ ریزی هدفمند و چشم‌ انداز درست تعریف کنیم که این امر مستلزم توجه ویژه به آموزش و پرورش است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن