مجلس و نمایندگان

نگاهی به نشست اعضای فراکسیون اهل سنت با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور

آوای سنت : به گزارش آوای سنت، جلال محمود زاده رئیس فراکسیون اهل سنت و نماینده مهاباد در خصوص مفاد نشست اعضای فراکسیون اهل سنت با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ضمن ابراز گلایه شدید از وضعیت معیشتی مردم خصوصا در شهرهای مرزی و مناطق کورد نشین و اهل تسنن کشور گفت: پیشتر نیز چندین بار طی جلسات حضوری در مجلس و سایر نهادها این موضوعات را با رئیس جمهور و هیأت دولت در میان گذاشته و حتی بارها در خصوص عدم استفاده مناسب از نیروهای متخصص کورد و اهل سنت در پست های مدیریتی کلان و میانی گلایه کرده است.

وی افزود: متاسفانه بنا به دلایلی نامعلوم تاکنون اقدامی مناسب از سوی دولت برای رسیدگی به این موضوع صورت نگرفته و لذا ضروری است که حداقل در زمان باقی مانده از عمر دولت فعلی، رئیس جمهور و معاون اول ایشان به قول ها و شعارهای داده شده جامعه عمل بپوشانند.

کمال حسین پور، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت نیز در این گفتگو، جلسه برگزار شده با معاون اول رئیس جمهور را مفید خواند. وی بر لزوم توجه هر بیشتر دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را مهم دانسته و بر لزوم تسریع در بازگشایی مرزهای غیر رسمی اشکان و قاسم رش سردشت تاکید کرد.

حسین پور اعتراض شدید خود را نسبت به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در شهرستان های پیرانشهر و سردشت اعلام داشت و عنوان نمود: سرانه فضای آموزشی در دو شهرستان پیرانشهر و سردشت بسیار پایین است و انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد.

این نماینده اهل سنت مجلس با اشاره به وضعیت مرزهای دو شهرستان پیرانشهر و سردشت ادامه داد: باید با دست های پشت پرده در مرز تمرچین پیرانشهر با جدیت هر چه تمام مبارزه کرده و به انحصار طلبی در مرزها پایان بخشید.

همچنین دکتر رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام ، تایباد، باخرز و صالح آباد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دولت تدبیر و امید در بکارگیری برخی نیروهای شایسته اهل سنت به عنوان معاون وزیر و سفیر، تاکید کرد: عملکرد این افراد نشان می دهد هیچ فرقی در میهن دوستی، توجه به منافع ملی و اطاعت از رهبری بین اهل سنت با سایرین نیست و افراد بکار گرفته شده به خوبی نشان دادند که می توانند با شایستگی به کشور خود خدمت نمایند

جهان آبادی با اشاره به این مطلب که طلسم شکسته شده در دولت تدبیر امید تداوم یافته و انتطار می رود در سنوات پیش رو از نخبگان اهل‌سنت و خصوصا نمایندگان ادوار در کنسولگری ها، سفارتخانه ها و رایزنی های اقتصادی بیشتر استفاده شود، خاطر نشان ساخت: بکارگیری نیروهای اهل سنت در پست های مهم سیاسی باعث افزایش وحدت و همدلی و امنیت و انسجام بیشتر در کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تاکید ورزید: با تشکیل منطقه آزاد دوغارون تبادل تجاری با افغانستان از سقف ۱/۵ میلیارد دلار فعلی تا ۵ میلیارد قابل افزایش است که این کمک بزرگی به اقتصاد کشور و توسعه در شرق خواهد بود. به علاوه مسیر راه آهن مشهد دوغارون به هرات این مسیر ریلی را برای جابجایی مسافر از غرب افغانستان به قطب مذهبی، گردشگری و درمانی و اقتصادی مشهد دارای اهمیت می کند. بنده از دکتر جهانگیری درخواست کردم اکنون که مسیر ریلی خواف – هرات به پایان رسیده است، دولت به مسیر راه آهن مشهد دوغارون اعتبارات بیشتری اختصاص دهد تا این پروژه نیز تکمیل و نهایی گردد.

سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج هم فرصت دوباره برای افراد رد شده و جاماندگان از آزمون استخدامی تیرماه نهضت سوادآموزی را مغتنم شمرد و گفت: دولت مکلف است آزمون مجدد را برای نهضتی‌ها برگزار نماید. برگزاری مجدد این آزمون برای نیروهای نهضتی قبل از سال ۱۳۹۱ که در آزمون استخدامی شرکت نکرده یا پذیرفته نشده‌اند، تصویب شده و در دستور کار قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ضرورت ساماندهی نیروهای زحمتکش نهضت یادآور شد: در طرح جذب معلمان خرید خدمت، حدود ۱۶ هزار معلم ساماندهی و جذب می‌شوند. بنده از مشکلات موجود در حوزه نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی، بازنشستگان و نیروهای خدماتی آموزش و پرورش با خبر هستم و تا حصول نتیجه، پیگیر مسئله خواهم بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن