مجلس و نمایندگان

واقعیت های مجلس با شعارهای دوران تبلیغات متفاوت است

تجربه، شجاعت و توان علمی بالا لازمه توفیق نمایندگان مجلس

آوای سنت: نماینده ادوار مجلس داشتن تجربه، توان علمی بالا و جنگندگی را لازمه موفقیت یک نماینده دانست.

به گزارش آوای سنت، عبدالله رستگار نماینده سابق مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی(مجلس هفتم)در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نیازهای توسعه سیاسی و فرهنگی در حوزه انتخابیه گنبد گفت: از نماینده مجلس نمی توان توقع داشت همه انتظارات عمومی را در طول یک دوره نمایندگی و به تنهایی برآورده کند.
یک نماینده معمولا در حد توان خود قادر است به بخشی از خواسته ها جامه عمل بپوشاند. یکی از اهداف نماینده منتخب می بایست تکمیل طرح های نیمه تمام در طول مجلس دهم باشد.، چرا که پیگیری بسیاری طرح های نیمه کاره در دوره جدبد به فراموشی سپرده می شوند. از این رو نماینده منتخب باید از نماینده فعلی درباره کلیات کارها و اقدامات بعمل آمده کسب اطلاع نماید.

وی با کارآمد خواندن منتخب مجلس یازدهم از حوزه گنبد در زمینه های سیاسی و فرهنگی افزود: اکثر حوزه های انتخابیه کشور، تنها یک کرسی در مجلس دارند و طبیعتا از میان داوطلبین یک تن به بهارستان راه میابد. اما باید بدانیم که همه مشکلات با یک نفر حل و فصل نمی‌شوند و همکاری افراد مجرب با نماینده حوزه در پیشرفت هر چه بهتر طرح ها و برنامه ها تاثیر گذار خواهد بود. لذا بنده از همین جا آمادگی خود را برای هرگونه همیاری با نماینده منتخب گنبد اعلام می دارم.

رستگار با تاکید بر اینکه رسانه های محلی می توانند به عنوان بازوی توانمند نماینده مجلس ایفای نقش کنند، اظهار داشت: طی دوره هفتم مجلس که بنده افتخار خدمت به مردم در مجلس را داشتم با انجام یکسری برنامه ها توفیق ثبت جهانی برج قابوس حاصل شده و زمینه مناسبی برای جذب گردشگر بیشتر را از اقصی نقاط به گنبد فراهم آورد‌.
بنابراین منتخب مردم باید بنابر شرایط موجود و آگاهی کامل از پتانسیل های بالقوه حوزه تصمیماتی بگیرد که به درد کار مردم بخورد‌.

این نماینده سابق مجلس در بخش دیگری از بیانات خود گفت: حوزه گنبد در دوره هفتم مجلس پتانسیل جذب گردشگر و اضافه شدن هتل به مجموعه شهری را داشت، ولی اکنون با وجود تحریم های کمر شکن و تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد کشور می بینیم که هتلداری کشش خوبی ندارد و به لحاظ اقتصادی چندان به صرفه نمی باشد. لذا باید تقویت زمینه های دیگر را مورد توجه قرار داد‌.

رستگار توسعه سیاسی را لازمه ایجاد پیشرفت در همه حوزه های انتخابیه خواند و یادآور شد: نمایندگان منتخب باید بتوانند تا حد امکان به وعده های داده شده عمل نمایند. ضمنا از یاد نبریم گاهی اوقات و در ایام داغ رقابت ها غالب شعارهای انتخاباتی سمت و سوی آرمانگرایی به خود می گیرند.
کاندیداهای مجلس عموما تصورات مربوط به خودشان را از بهارستان دارند، اما تصور با واقعیت متفاوت است و شما زمانی می توانید به حقیقت مجلس پی ببرید که در آنجا حضور پیدا کنید. پس اگر می بینیم که برخی شعارها در حد حرف باقی می مانند، این مسئله به واقعیات جامعه ارتباط پیدا می کند.

نماینده سابق اهل سنت گنبد با ابراز امیدواری به حرکت کشور به سوی پیشرفت و آبادانی در همه زمینه ها خاطر نشان ساخت: نماینده مجلس باید از تجربه، توان علمی و جنگندگی بالا برخوردار باشد تا بتواند انتظارات موکلین خود را برآورده سازد‌. نبود هر یک از اینها مسلما در نوع عملکرد وی تاثیر منفی خواهد گذاشت. نماینده باید اراده کافی برای بهره گیری از افراد کارآزموده را داشته و استفاده از کمیته های تخصصی را در مجموعه کاری اش به فعل درآورد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن