مجلس و نمایندگان

ورشکستگی در کمین کارخانه بافت ایرانشهر با سابقه ۴هزار منابع انسانی

آوای سنت : عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، بمپور، بنت، لاشار، آشار و آهوران درمجلس شورای اسلامی ، درباره وضعیت کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر،گفت: کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر که در مقطعی بزرگترین کارخانه خاورمیانه تلقی می‌شود اما هم اکنون حال و روز مناسبی ندارد و در تامین مواد اولیه از جمله پنبه با مشکلات عدیده ای روبرو است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، بمپور، بنت، لاشار، آشار و آهوران درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه بافت بلوچ در آستانه ورشکستگی قرار دارد تصریح کرد: کارخانه بافت بلوچ تنها با ۳۰۰ نفر کارگر هم اکنون فعالیت میکند که این امر نشان از افت اقتصادی کارخانه بافت بلوچ در شرایطی دارد که نرخ بیکاری حال روز مناسبی در این حوزه انتخابیه ندارد.

وی ادامه داد: با تلاش مسئولان مقرر شد که درگام نخست بخش رسیندگی کارخانه فعال شود تا بتوان علاوه براشتغال زایی، درآمد زایی نیز برای بسیاری از افراد ایجاد کرد اما متاسفانه تامین مواد اولیه تبدیل به دغدغه اساسی کارخانه بافت بلوچ در حوزه رسیندگی شده است.

در خشان افزود: ظرفیت تولید پنبه در اراضی کشاورزی ایرانشهر بسیار بالا است و این در حالی است که با ارتقای وضعیت تولید پنبه نه تنها می توان مواد اولیه کارخانه بافت بلوچ را تولید کرد بلکه می توان صنعت نساجی را نیز در بسیاری از شهرهای کشور فعال کرد تا بتوان ارزهای خارج شده را به کشور بازگرداند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه ورشکستگی در کمین کارخانه بافت ایرانشهر با سابقه ۴هزار منابع انسانی است یادآورشد: بهره برداری از بخش رسیندگی کارخانه بافت بلوچ نیازمند تامین مواد اولیه است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن