مجلس و نمایندگان

گلایه شدید نماینده سراوان از مشکلات توزیع سوخت در این منطقه

آوای سنت: نماینده سروان در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی انتقادی از نظارت ضعیف در جایگاه های سوخت ابراز نارضایتی کرد.

این روزها شبکه های اجتماعی در برخی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان مملو از تصاویر و کلیپ هایی از صف های طولانی دریافت سوخت شده است. صفوف طویل بنزین در برخی از فصول سال به معضلی تکراری و نافرجام در این منطقه از کشور تبدیل شده و گویا تدبیر دولت تدبیر و امید نتوانسته است مشکل را مرتفع سازد. در این راستا برخی از شهروندان مهرستانی از تخلفی آشکار در توزیع سوخت ابراز گلایه و خواستار برخورد مسئولین و دستگاه های نظارتی با متخلفین شده اند.

ساکنین محلی اظهار می دارند طول صف های سوخت گیری در تنها پمپ بنزین این شهرستان بسیار طولانی تر از صفوف سراوان شده است. یکی از علل طولانی شدن صف های بنزین در سراوان، عرضه سوخت خارج از شبکه است که پمپ بنزین ها در قبال دریافت مبالغ اضافی اقدام به توزیع بنزین در گالن می کنند. برخی شهروندان نیز مدت روز در صف دریافت بنزین ایستاده، اما موفق به سوخت گیری نشده و بنزین مورد نظر خود را از بازار آزاد تهیه کرده اند.

در حال حاضر بنزین در بازار آزاد سراوان به لیتری ۱۰ هزار تومان رسیده است که انتظار می رود مسئولین مربوطه آشفتگی ایجاد شده در بازار را سامان ببخشند. گفته می شود طول صف ها در جایگاه ها به نحوی طولانی است که روند سوخت گیری را برای شهروندان عادی با مشکل روبه رو ساخته است. این آشفته بازار سود های کلانی را برای دلالان و مافیای سوخت به همراه دارد، چرا که هر گالن هفتاد لیتری با قیمت ۵۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

پیرو این گزارش، دکتر ملک فاضلی رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان به خبرنگار اوای سنت گفت: طبق پیگیری های انجام شده سهمیه سوخت شهرستان سراوان به صورت مرتب وارد شهرستان می شود و در خصوص تامین سوخت مورد نیاز مشکلی وجود ندارد، چرا که شرکت نفت استان همکاری فوق العاده ای را با سراوان دارد.

وی افزود: به دلیل نظارت بسیار ضعیف در جایگاه های سوخت شهرستان شاهد تشکیل صف ها هستیم که کمیته سوخت سراوان بسیار ضعیف عمل می کند و در مهرستان نیز باید فرماندار شهرستان تدابیر لازم را جهت افزایش ساعت کاری جایگاه سوخت اعمال کند. لذاهر کدام از شهرستان های حوزه انتخابیه سراوان چنانچه کمبود سهمیه دارند باید اطلاع رسانی لازم را بعمل آورند تا پیگیری های لازم صورت بگیرد. وظیفه بهده به عنوان نماینده مردم پیگیری مشکلات است.

فاضلی با اشاره به اینکه از نظارت های انجام گرفته در سراوان به هیچ عنوان رضایت ندارد، خاطر نشان کرد: نظارت در جایگاه سوخت باید بیشتر شود، در جایگاه هایی که سهمیه کمتری نسبت دیگر جایگاه ها دارد توزیع سوخت بهتر انجام می شود. در ابتدای هفته جاری صف های بنزین بسیار وحشتناک بود، اما در روزهای اخیر از طول صف ها کاسته شده است.

هم اکنون روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار لیتر سوخت وارد شهرستان می شود، اما با توجه به دلیل عدم نظارت دقیق در جایگاه های سوخت و توزیع بنزین در گالن شاهد طولانی شدن صف ها هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وظیفه نماینده قانونگذاری است، یادآور شد: بنده در حال حاضر هم قانون گذاری می کنم و هم مجری و هم ناظر هستم، البته هر زمانی که مشکلی به وجود می آید، اولین فردی که نا سزا می شنود، نماینده مجلس است! مسئولین شهرستان از پشت میزهای خود بیرون آمده و به میان مردم بروند تا مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.

ملک فاضلی خطاب به متولیان امر متذکر شد: به مردم دروغ تحویل ندهید. از پشت میز و در اتاق کار نمی شود مشکلات مردم را حل کرد. طبیعتا زمانی که ۶۱۲ هزار لیتر به صورت روزانه وارد شهرستان می شود نباید شاهد ایجاد صف ها باشیم. اگر صفی تشکیل شود به این نتیجه می رسیم که کاستی هایی وجود دارد. مسئولین مربوطه باید پاسخ دهند که چرا شب ها پمپ بنزین تعطیل است؟ اگر جایگاهی نمی تواند خدمات مطلوب ارائه دهد، امتیاز صاحب جایگاه باید لغو شده و به دست فرد صالح سپرده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن