مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

گلایه شدید نماینده گنبد از وضعیت معیشتی مردم و محرومیت استان

از کدام محرومیت بگویم؟

آوای سنت: از کدام محرومیت بگویم، موضوع گزارش نماینده گنبد و بخش داشلی برون است که بیاناتش در صحن علنی مجلس، تحسین بسیاری از مخاطبان را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار آوای سنت امانقلیچ شادمهر در سخنرانی روز گذشته خود با بیان اینکه دهه پنجم انقلاب اسلامی دهه ای به مراتب پر مخاطره تر از چهار دهه اخیر درهمه حوزه ها بوده است، اظهار داشت: در داخل کشور لزوم بازگشت و عمل دقیق به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه و جدال جدی با سه پدیده شوم فقر و فساد و تبعیض آشکار بوده است. راهبردی که اگر ساختارها بر اساس آن اصلاح می گردید، دیگر با فقر و تبعیض و بی عدالتی مواجه نبودیم.

وی افزود: دیگر نه از فقر و تبعیض، بلکه از تعمیق تبعیض می ترسیم. تبعیضی که به ناکارآمدی، ضعف و حذف شایستگان منجر می شود. از تعمیق فساد که به انحراف ارزش ها می انجامد، از فقر نه و بلکه از چهره کریه و زشت آن می ترسیم که مردم ارتزاق شان را از زباله های شهر بجویند. از تکدی گری و کودکان کار و خیابانی می ترسیم. از تن فروشی و دیگر آسیب های اجتماعی می ترسیم. تعمیق این همه به انحراف از ارزش ها می انجامد.

نماینده گنبد و بخش داشلی برون ادامه داد: در خارج از کشور نیز هژمونی رسانه ای مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه ای مداوم در حال نفی ارزش های انقلاب اسلامی است. در این راستا راهبردی اتخاذ گردد که با روشنگری و تنویر افکار عمومی زمینه برد مخالفان را از میان برداشته شود.

ناگفته پیداست که این روزها مردم در زیر چرخ گرانی و تورم له شده اند، پس ما نمایندگان باید با وضع قوانین سنجیده در اقدامی فوری و عملی تمامی تلاش هایمان را در راه احقاق حقوق مردم نماییم.

عضو کمیسیون آموزش عالی و تحقیقات مجلس، در ادامه برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را با کمترین مشارکت مردم خواند و عنوان نمود:این انتخابات پیامی داشت و آن اینکه مردم با صندوق های رای قهر کرده بودند. نارضایتی عمومی در اثر بی خاصیتی برخی نمایندگان و بی عرضگی برخی مسئولان بوده است. مردم همان مردم هستند و هرگز با آرمان ها و دست آوردهای انقلاب قهر نکرده و نخواهند کرد. در تشییع پاک سردار دلها و در بحث مواصات رهبری دیدیم که چگونه در پای کار بوده و هستند. تا دیر نشده باید کاری کرد تا رضایت مندی ولی نعمت های انقلاب را به دست آوریم.

شادمهر در بیان مشکلات حوزه انتخابیه، از گنبد کاووس به عنوان شهر تمدن ،فرهنگ ، صلح و آرامش یاد کرد و تاکید کرد: مردم گنبد مردمانی سخت کوش ،مسالمت جو و مشارکت جو هستند. این شهر عنوان شهر پایتخت ها را به خود اختصاص داده است. پایتخت ورزش و هنر و همچنین پایتخت فرهنگ و تاریخ است، اما با این همه دارایی خدادادی همچنان مظلوم و محروم است. گنبد کاووس شهر دوم استان گلستان با مرکزیت شرق گلستان، با پوشش بیش از یک میلیون نفر با ۷ بیمارستان و ۹ دانشگاه، دویست و پنجاه متخصص، دویست دانشجوی در حال تحصیل در خارج از کشور و دارای فرمانداری ویژه که دانشکده پزشکی ندارد. آیا این مسئله محرومیت بشمار نمی رود؟ بیمارستان های گنبد نیاز شدید به تجهیزات دارند. برای مسئولین هیچ عذر و بهانه ای قابل توجیه نیست.

وی از محروم بودن بخش داشلی برون از وجود پزشک کشیک خبر داد و متذکر شد: هفده روستای بخش داشلی برون از آب آشامیدنی محروم هستند و پس از چهل سال، تانکرهای فرسوده حمل آب تغییر و یا افزایش پیدا نکرده‌اند، لذا انتظار می رود مشکلات آبی روستائیان در سریع ترین زمان مرتفع شود.

طرح جاده نفت به افسانه ها پیوسته و تنها مقدار کمی از مسیر آن آسفالت شده است. بیش از دویست هکتار از مراتع حوزه انتخابیه در معرض تبدیل شدن به بیابان  هستند. ریزکردها در مناطق مرزی .عرصه را بر مردم تنگ کرده و استان گلستان از این بابت در حال تبدیل شدن به خوزستان دوم است

این نماینده اهل سنت مجلس یازدهم در انتقاد از وضعیت معیشتی مردم تصریح کردید: مردم نان خشک را با خورشت ریزگرد و ماسه های بادآورده می خورند! در این شرایط ساکنان روستایی چرا نباید به شهر کوچ کنند؟! دامداری عملا نابود شده و برای عرصه کشاورزی دیگر رمقی وجود ندارد. جوانان ما به علت نبود شغل مناسب به کارگری در کارخانه های کلان شهر و زنان آنها به امر سرایداری مشغول هستند. بسیاری از زمین های ابا و اجدادی مردم را به بهانه قرار داشتن در محدوده مراتع غصب کرده اند. در کدام تفکر و قانون کشت بیشتر پنجاه سال یک زمین زراعی دال بر مالکیت آن نیست؟!

شادمهر خاطر نشان ساخت: آب بهای نامعقول و غیر منطقی کشاورزان را به ستوه آورده و عدم رها سازی به موقع آب مردم را کلافه کرده است. دولت و جهاد کشاورزی برنامه‌های خود را نسبت به کشاورزان کاهش داده و بر وظیفه نظارتی خود عمل نمی‌ کنند.

بیمه کشاورزان آسیب دیده پرداخت نمی شود. ایجاد صنایع تبدیلی و گلخانه می بایست در دستور کار قرار بگیرد. کپسول های خالی گاز از گرده مردم سواری می گیرند. برای مصرف کشاورزان و دامداران مواد سوختی کافی وجود ندارد. جوانان شایسته گنبدی باید در شاخص های مدیریتی استانی و کشوری تعریف شوند و نیز شایستگان بومی در مدیریت های کلان دیده شوند. تعمیق فقر و محرومیت .استان آنچنان است که تعیین متداول بودجه نیز ازعمق محرومیت آن نمی زداید.

خبرنگار آوای سنت :طاهر جانی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن