مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

گلایه های نماینده اهل سنت مجلس از محرومیت های مناطق مرزی

سعیدی: مشکل بحران کم آبی مردم را در تنگنا قرار داده است

آوای سنت: نماینده حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری خواستار توجه بیشتر مسئولان به مشکلات مناطق محروم کشور شد.

به گزارش آوای سنت معین الدین سعیدی پیرامون گلایه مندی از وزیر نیرو پیرامون آب مردم آن حوزه انتخابیه گفت: همان گونه که می دانید شرایط اقتصادی کشور به لحاظ تحریم های طالمانه ای که از سوی دولت آمریکا اعمال شده است، حال و روز خوشی ندارد و درآمد های اقتصادی به میزان قابل توجهی کاهش یافته اند. پس لازم است که در این شرایط که از آن به عنوان شرایط سخت یاد می شود، بتوانیم دست به دست هم داده و چه از جایگاه  نماینده مجلس و چه از جایگاه مردم حوزه انتخابیه با دولت همکاری لازم را داشته باشیم تا از این مرحله دشوار به سلامت عبور کنیم.

وی در خصوص وضعیت سخت آبی در حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری اظهار داشت: این حوزه انتخابیه نه فقط در زمینه بحران آب، بلکه در اکثر زمینه ها جزو مناطق محروم کشور شناخته می شود. در بهره برداری از آب آشامیدنی، در زمینه بهداشتی، زمین ورزشی و حتی راه و ترابری این حوزه جزو استان های آخر به لحاظ برخورداری از امکانات می باشد. البته با این حال امید دارم با انعکاس وسعت محرومیت ها در مجلس و رایزنی با وزرای دولت بتوانیم امتیازات لازم را اخذ کرده و به دست مردم محروم حوزه برسانیم.

سعیدی اظهار داشت: ما اخیر توانستیم با تمهیدات اندیشیده شده، تعدادی از نمایندگان مجلس را در قالب هیات پیشرفت مردمی به منطقه دعوت کرده و آنها ضمن بازدید از امکانات حداقلی مردم، با مشکلات عدیده مردم مناطق محروم و بویژه روستانشینان از نزدیک آشنا شدند. الان مهمترین مشکل عمده هم در شهرها و روستاها کمبود آب آشامیدنی سالم است که از رسانه های جمعی انتظار می رود در انعکاس این مسئله با ما همکاری داشته باشند تا انشااله بتوانیم مردم این خطه ازمحرومیت فزاینده خارج کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این مطلب که بعد از سفر نمایندگان مجلس به حوزه انتخابیه بیکار ننشسته و کارگروه های مختلفی را برای بررسی دقیق جوانب فنی مشکلات تشکیل داده است، تاکید ورزید: ما از شروع به کار مجلس یازدهم بارها مشکل بحران آب را در مجلس مطرح کرده و در این خصوص با رسانه ها صحبت کردیم. پیرو گلایه مندی های مطرح شده، اخیرا وزیر نیرو درباره حل مشکل بحران آب و سایر موارد قول های رسمی داده است. هم اکنون با تلاش های مقامات محلی توانستیم پنجاه و هفت میلیارد تومان اعتبار را برای عملیات اجرایی پروژه های آب رسانی در مناطق مختلف حوزه به دست آوریم.

سعیدی وظیفه نماینده را جذب اعتبارهای کلان و نظارت بر چگونگی مصرف آن در میان شهرستان های حوزه خواند و یادآور شد: از مدیران مسئول ادارات می خواهم که پروژه ها را در اسرع وقت عملیاتی کرده و مردم را بیش ازاین  منتظر نگذارند. ما نباید با این فرض که مردم کم توقعی داریم، آنها را در مشکلات تنها گذاشته و بخواهیم که تا گشایش دیگر مشکلات با محرومیت ها کنار بیایند. مردم چشم به اقدام مسئولین شان هستند و وظیفه تک تک ما است که به کمک و یاری ساکنین بشتابیم. پس این مطلب را به مسئولین کشور اعلام می کنم که مردم ما در زمینه مشکل آب نه آن نجابت همیشگی را دارند و نه بیش از این صبور خواهند ماند.

این نماینده اهل سنت مجلس یازدهم مرزهای شرقی را جزو ظرفیت های بی بدیل در کشور توصیف کرد و عنوان نمود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، مرزها محلی برای توسعه کشور هستند، اما متاسفانه گاهی اوقات می بینیم که این ظرفیت به جای حرکت به سوی توسعه و آبادانی تبدیل به قتلگاه می شود.

در سفر اخیر آقای قالبیاف قرار بود محرومیت ها را از نزدیک بازدید کنیم که متاسفانه شرایط جوی مانع از این امکان شد و لذا بنده مشکلات را طی یک فرصت دو ساعته به طور کامل برای ایشان تشریح کردم. یکی از ره آوردهای این سفر عملیاتی کردن طرحی به نام (طرح رزاق) برای همیاری معیشتی با ساکنان محروم نواحی مرزی است که امید می رود با عملیاتی شدن هرچه سریع تر این طرح مشکلات مرزنشینان به حداقل برسد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن