مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

گلایه های یک نماینده اهل سنت از مشکلات دسترسی به اینترنت

نماینده خاش:زیرساختارهای فنی و اقتصادی برای آموزش مجازی فراهم نیست

آوای سنت: نماینده اهل سنت مجلس دسترسی دانش آموزان بلوچستان به آموزش را ناکافی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان در گفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از نبود زیرساخت لازم برای آموزش مجازی در سیستان و بلوچستان در روزهای کرونایی گفت: مردم محروم این مناطق به دلیل وضعیت معیشتی نامناسبی که دارند قدرت خرید کافی نداشته و حتی از داشتن گوشی نیز محروم هستند. علاوه بر آن نبود زیر ساخت ‌های لازم باعث شده است که بسیاری دانش آموزان ورودی به فضای آموزش نداشته باشند و عملا جزو کسانی که مقطع تحصیلی را پشت سر می گذراند به حساب نمی آیند. بنده به طور قاطع می‌ گویم که آموزش در این مناطق زیر ۱۰ درصد است.

وی اظهار کرد: یکی از انتقاداتی که به آموزش و پرورش داریم این است که وقتی زیر ساخت های لازم برای برگزاری آموزش مجازی در بخشی از مناطق کشور فراهم نیست، چگونه می‌ خواهند این کار را انجام دهند؟ حتی در بحث استخدامی‌ها هم همه مناطق استان سیستان و بلوچستان را با مرکز استان می سنجند که ظلم به شهرستان‌ های محروم است. به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، داوطلبان با وجود زحمات زیادی که می کشند و با وجود کسب رتبه های بالا، نمی توانند نتیجه خوبی بگیرند.

اخیرا به اتفاق اعضای مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان دیداری با رییس سازمان اداری و استخدامی کشور داشتیم و موضوع ضرورت استفاده از نیروهای بومی برای فعالیت در آموزش و پرورش این استان در دفترچه استخدامی را پیگیری کردیم، چرا که قطعا فعالیت نیروهای بومی در حوزه آموزش و پرورش اثرگذاری بیشتری دارد.

 نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان با بیان اینکه انتظار داریم دولت حتما در این خصوص تجدید نظر کند، افزود: البته نحوه استخدام در سایر دستگاه‌های اجرایی هم به همین صورت است و به دلیل اینکه در کشور رابطه بر ضابطه پیشی گرفته است، افراد در آزمون استخدامی شرکت می‌ کنند و بعد از اینکه برای فعالیت در مناطق محروم پذیرفته شدند، تنها چند ماه کار می‌کنند،سپس انتقالی می‌گیرند، بنابراین باز هم پست‌های این منطقه خالی می ‌مانند.

سهمیه‌ ای که برای شهرهای کم برخوردار درنظر می‌ گیرد، با مرکز استان مقایسه نشود. در بحث استخدامی ها هم انتظار می ‌رود بومی های خود شهرستان‌ها، استخدام شوند که هم بتوانند از این محرومیت نجات پیدا کنند و هم اشتغال ایجاد شود.

حسین زهی در این رابطه عنوان نمود: وعده هایی که دولت مبنی بر تامین تبلت و یا اینترنت رایگان داده بود به هیچ عنوان در این مناطق عملی نشده است؛ صراحتا می گویم وقتی در یک جاده اصلی که ادعا می کنیم، تلفن همراه قطع است چگونه می توان توقع داشت که در آن اینترنت فعال باشد؟ متاسفانه در جاده بین المللی میلک به سمت چابهار که محل تردد تجار افغانی و پاکستانی است، خطوط ارتباطی مختل بوده و هیچ مسئولی هم در این خصوص پاسخگو نمی باشد.

نیاز است تا مخابرات استان در راستای عدالت منطقه ای و توسعه شبکه همراه در مناطق کوهستانی و جاده ها عمل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مردم محروم این مناطق از داشتن گوشی محروم هستند و علاوه بر آن، نبود زیرساخت‌های لازم باعث شده است که بسیاری از دانش آموزان اصلا ورودی به آموزش نداشته باشند و به طور قاطع می ‌گویم که آموزش در این مناطق زیر ۱۰ درصد است. با توجه به لزوم تقویت بسترهای آموزش مجازی در منطق محروم و نیاز عمده  اساتید، دانشجویان و دانش آموزان به اینترنت پایدار تلاش ‌وزارت ارتباطات و سازمان های زیر مجموعه باید به طور مستمر ادامه داشته باشد، زیرا ما همچنان با رسیدن به وضعیت مطلوب و رفع دغدغه والدین فاصله داریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن