مقالات و یادداشت ها

آزمونی سخت برای مجلس

آوای سنت : بالاخره طرح تقسیم استان بعد واکنش‌ها و تکذیب‌ها ۲۸ آبان در مجلس وصول شد. این طرح که همواره با واکنش‌های اکثریت مخالف اعم از علما، فرهیختگان و عامه مردم سیستان و بلوچستان همراه بوده، این‌بار مخالفت‌ها گسترده‌تر و شکلی تازه به خود گرفته است. و بحث‌های کارشناسی خوبی هم در زمینه مخالفت با طرح تقسیم صورت گرفته و همچنان نیاز به بررسی موضوع و انعکاس نظرات کارشناسی اهل فن است.

اما بنده به عنوان یک شهروند طرح تقسیم استان را آزمونی سخت برای مجلس و نمایندگان سیستان و بلوچستان می‌دانم که تا چه حد به نظر و خواسته علما، فرهیختگان و مردم استان احترام گذاشته و صرفاً به خواست یک اقلیت موافق توجه نمی‌کنند.

همچنین نقش نمایندگان استان به خصوص نمایندگان بلوچ در این برهه حساس بسیار سرنوشت ساز است. امیدوارم نمایندگان بلوچ بتوانند به شایستگی هرچه تمام‌تر مردم استان را در مخالفت با طرح تقسیم استان در مجلس شورای اسلامی نمایندگی کنند.

به هرحال گذشته که ما رهبری واحد و مرجعی منسجم نداشتیم تا جلوی تجزیه بلوچستان را بگیریم و اجازه ندهیم اقوام و عزیزان ما در کرمان و هرمزگان هضم شوند و محرومیت را به دور از ما تجربه کنند. حال که شرایط فرق دارد و اگر نمایندگان کم‌ترین غفلتی نشان دهند، تاریخ هرگز به نیکی از آنان یاد نخواهد کرد.

✍️ سعید فضل‌اللهی (۸ آذر ۹۸)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن