مقالات و یادداشت ها

اوضاع مملکت به کجا پیش می رود؟

 صادرات کالا و محصولات به چه قیمتی؟؟

آوای سنت : در حالی که مردم کشورمان و به ویژه ساکنان منطقه مرزی سیستان و بلوچستان از دسترسی به کالاها و محصولات تولیدی خودشان محرومند، چه دلیلی وجود دارد که مجوز صادرات در بازارچه های مرزی صادر می شود؟

واقعا چه اتفاقی افتاده و اوضاع مملکت مان به کجا پیش می رود که این چنین مردم ایران حال زاری دارند؟

سابق بر این قاچاق سوخت به دلیل بالا رفتن قیمت ارز در منطقه مرزی پر رونق بود و مدتی است قاچاق دام و محصولات کشاورزی و سیمان و غیره نیز رونق گرفته و مردم شهرهای استان سیستان و بلوچستان از دسترسی به کالاها و محصولات تولیدی و دست رنج خودشان محرومند.

در شرایط دشوار اقتصادی و اوضاع نابسامان بازار و عرضه کالا و ارز شاهد نگرانی های مردمی و نارضایتی های شدید آنها در مبحث کم رنگ شدن سفره هایشان هستیم و روزی نیست که شاهد کم شدن اقلام مواد خوراکی از سفره های مردم نباشیم.

گرانی مرغ و برنج و روغن و گوجه و غیره از این امر حکایت دارد که مسؤولان نظارت کافی بر بازار ندارند و آن طور که مشخص و نمایان است این هست که روز به روز و لحظه به لحظه فشار بر مردم فقیر و نیازمند و مستمندان جامعه بیشتر و بیشتر می شود.

از مسوولان خاش و شهرهای دیگر استان انتظار می رود بیش از این به نیازهای مردم توجه کنند و اجازه ندهند که سودجویان و منفعت طلبان و ترامپ های وطنی خون مردم را در شیشه کنند.

گرانی و احتکار روغن و قند و برنج و مواد خوراکی و مصالح ساختمانی و سیمان و آجر و ماسه و شن و غیره در خاش به شدت نگران کننده هست و اگر جلوی نابسامانی ها و رشد افسار گسیخته قیمت ها گرفته نشود، باید شاهد افزایش آمار جرم و بزهکاری و سرقت های مسلحانه و ناامن شدن شهرها و جاده ها باشیم، بنابراین ضرورت دارد برای مقابله با این معضلات هر چه سریعتر و با قدرت و توان بیشتری تدبیر کرد.

امید می رود با تعامل و هم اندیشی مقامات دولتی و ورود جدی دستگاه های امنیتی و انتظامی و نظامی و قضایی شاهد کاهش مشکلات مردم زجر کشیده باشیم.

محمد امین میربلوچ زهی – خاش

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن