مقالات و یادداشت ها

با شروع ایمان ، نگرانی ها پایان می یابد

آوای سنت : زندگی با روح دلهره هر از گاهی دور از خوشایند نیست ، اما در طول راه متوجه خواهیم شد که این همان چیزی است که ما را به انسان تبدیل می کند.

این شاید یک کلیشه باشد و احتمالاً آخرین چیزی است که می خواهیم در مواقع سختی ها بشنویم ، اما باور کنید یا نه ، زندگی واقعاً امتحان است . بنابراین چندین بار در قرآن کریم ذکر شده است. مانند آن یا نه ، خالق ما به روش های مختلف ما را آزمایش می کند.

ناراحتی های روحی و جسمی ممکن است آشکار باشد ، اما فکر نکنید زندگی های زیبا و به اصطلاح کاملی که ما داریم ، هیچکدام از این مواردی نیست که باید به آنها فکر کنیم. لذت های دنیوی و رضایتمندی نیز آزمایش هستند.

به طور خلاصه ، ما خلق شده ایم تا آزمایش شویم. اگر هیچ آزمایشی وجود نداشته باشد ، هیچ پیروزی نخواهد بود و بنابراین ، صعود معنوی نیز نخواهد بود. فرد برای همیشه در یک سطح خاص به دام می افتد.

از آزمایشات خود درس بگیرید
ما بدون هیچ دلیل ایجاد نشدیم. بهشت و جهنم برای خدمت به یک هدف ایجاد شده اند. آسمانهای فوق به سطوح تقسیم می شوند و این نیز اهداف دارد. در قرآن آمده است:
أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ
آیا مردم پنداشتند که تا گفتند ایمان آوردیم رها مى ‏شوند و مورد آزمایش قرار نمى‏ گیرند (متن قرآن, سوره ۲۹: العنکبوت, آیه ۲)

می توان فهمید که مسلمان بودن ما را از آزمایش زندگی معاف نمی کند . آنها از پیش تنظیم شده و غیرقابل اجتناب هستند ، اما چندین درس در مورد آزمایشات از جانب خدا وجود دارد که من شخصاً در این راه انتخاب کرده ام.

کلامی برای توصیف زیبایی های نماز صبح وجود ندارد و شما فقط یک بار آن را خواهید فهمید که مدتی قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید ، بر روی زانوهای خود بلند شوید و با پروردگاری که شما را آفریده صحبت کنید.

قلب خود را بیرون بریزید. بگوچی میخواهی؟ آنچه را که می خواهید بپرسید. اگر لازم است گریه کنید. او گوش می کند؛ تو تنها نیستی، آرامشی که در پی آن بی عیب و نقص است.

به برنامه خود اعتماد کنید
وقتی دائماً در حال دعا و گفتگو با خدا هستید ، اعتماد به نفس شما نسبت به او افزایش می یابد. هرچه به او نزدیکتر باشید ، بیشتر درک می کنید که چقدر به او وابسته هستید.

خداوند بهترین برنامه ریزان است . او فقط آنچه را برای بندگانش بهتر است می خواهد. دعا ، سپس ترک همه چیز برای او نقش بسزایی در بالا بردن نگرانی های ما و در رسیدن به سعادت دارد.

همیشه باید به خاطر داشته باشیم که مهم نیست که در چه وضعیتی هستیم ، خداوند آن را برای ما انتخاب کرده است. او بهترین را می داند و چیزی جز بهترین ها به ما نخواهد داد.

دعا و اعتقاد خود را ادامه دهید ، برای یک بار که خدا را در کنار خود داریم ، واقعاً چیزی برای نگرانی نداریم. خداوند مواظب همه چیز هست. او مرتباً در قرآن این حقیقت قانع کننده را یادآوری می کند.

بنابراین ، فقط مطمئن شوید که بنده واقعی او هستید: این که زندگی ، مرگ و کل شما فقط متعلق به اوست.

ممنون
در میان همه تنش ها ، سعی کنید مکث کنید و به افراد اطراف خود نگاهی بیندازید. هر کس دغدغه های خود را دارد؛ برخی ممکن است مسائل را بطور غیرقابل تصور بدتر تجربه کنند. انجام این کار به شما کمی آرامش می بخشد زیرا می دانید که تنها نیستید؛ هرکسی نبردی را که تحمل می کند.

اذعان به این امر ما را تشکر و قدردانی می کند. به ما قدرت و شکیبایی می دهد تا در روزهای سخت کار کنیم.

مکث کنید و بگویید الحمدالله. از او سپاسگزارم زیرا شما هنوز زنده هستید. از او سپاسگزارم زیرا شما خانواده و دوستان پشتیبان دارید. و از او سپاسگزارم زیرا او آزمایش بیشتری به شما نداد.

خوشبختی هرگز به دست افرادی نخواهد رسید که از نعمتهایی که قبلاً به آنها اعطا شده قدردانی نمی کنند.

زندگی بالا و پایین و فراز و نشیب دارد. نحوه مدیریت آن کاملاً به عهده ما است. هرچه زندگی خود را در مواقع سختی اداره کنیم ، مؤمن تر می شویم. خدا کسانی را که دوست دارد آزمایش می کند تا آنها را به او نزدیک کند. تا ایمان خود را تقویت کنند و گناهانشان را از بین ببرند.

از این رو ، با وجود درد و مشکلات ما باید با اصلاح روابط خود با خداوند متعال ، از اوضاع استفاده کنیم ، زیرا چیزی جز او مهم نیست. وقتی او در کنار ما است ، ما هیچ نگرانی برای چیزی نداریم ، اما همه چیز را تشویق می کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن