مقالات و یادداشت ها

توصیه های علما و شخصیت های اهل سنت به جوانان

آوای سنت: در روزهای اخیر چند عالم و شخصیت بارز اهل سنت در سخنانی با اشاره به برخی از تلاش‌های رسانه ای برای تحریک جوانان اهل سنت، در این زمینه هشدارهایی دادند.

در نخستین سخنان مولوی نیکخوی در سخنانی در نماز جمعه اهل سنت خواف در روز ۲۵ مهرماه تاکید کرد: در دو سه هفته پیش تقریباً حرف‌هایی در شبکه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند مطرح شد که عده‌ای تلاش بر این داشتند، چهره اهل سنت و چهره منطقه را بدنام جلوه دهند. اخیراً در سطح کشور هم از طریق شبکه‌های خارجی کمپین‌هایی راه‌اندازی می‌شود که ضد انقلاب هستند و سعی می‌کنند افراد و نیروهایی را از داخل یارگیری کنند و یک عده‌ای هم‌ می‌خواستند مردم خواف را شروع‌کننده این کمپین‌ها معرفی کنند و در شبکه‌ها حرف‌هایی می‌زدند اما با گذشت دو سه هفته می‌بینیم که الحمدلله در شهر ما کوچک‌ترین مسئله‌ای دال بر خیانت یا مربوط به مسائل ضد انقلاب صورت نگرفته است و نه تنها شروع‌کننده نیستیم، بلکه در اوج فتنه ۸۸ و امثال این‌ها هیچ کدام از شهرهای مناطق اهل سنت کاری نکردند که نقطه ضعف به دست دشمنان و بدخواهان بدهند. خوافی‌ها و اهل سنت نشان دادند که در سخت‌ترین شرایط سیاست‌مدار و اهل علم هستند و فریب هیچ‌کس را نمی‌خورند و از خواسته‌های مشروع خود نیز نمی‌گذرند.
ایشان تاکید کرد: جوانان مواظب باشند که بهانه به دست کسی ندهند.

در اظهار نظر دوم مولانا عبدالغفار نقشبندی در سخنرانی خود در نماز جمعه دوم آبان ماه راسک گفت :امروزه مقوله امنیت در خاورمیانه بعنوان بهترین نعمت وبزرگترین سرمایه ودارایی ملت ها محسوب می شود ،که همه ما وشما این نعمت رامدیون عزیزانی هستیم که با پاسبانی های شبانگاهی امنیت رابرای مملکت ما به ارمغان می آورند،
مولانادر ادامه خطاب به جوانان گفت:ای جوانان عزیز هوشیار وآگاه باشید دراین برهه از زمان که مملکت ما و شما در بحران اقتصادی شدیدی قرار دارد ودشمن درصدد برهم زدن نظم و امنیت داخلی کشور هست و برای ایجاد جنگ های قومی ومذهبی درصدد کوچکترین فرصتی می باشد به تبلیغات رسانه ها خارجی وشبکه های معاند توجهی نکنید.
کسانی که درصدد برهم زدن امنیت داخلی کشورمان هستند جای خودشان در خارج امن هست و نفس شان ازجای گرمی بیرون می آید.
سر نوشت تلخ عراق وشامات ویمن به نظر من بزرگترین درس عبرت برای متعصبین وافراط گرایان قومی ومذهبی است.

در اظهارات دیگری در این چارچوب معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس، پس از آنکه انتشار سخنان وی درباره مشکل کم آبی در جنوب سیستان و بلوچستان، با حاشیه سازی برخی از شبکه های ماهواره ای مواجه شد، تاکید کرد : محافل معاند در خارج از کشور بدنبال سو استفاده از مطالبه گریهای اهل سنت هستند. این نماینده اهل سنت تصریح کرد:گلایه ها و انتقادات ما ارتباطی به افراد معاند نظام ندارد و جوانان ما باید در برابر تلاش‌های این گونه افراد هوشیار باشند.
محور مشترک دیگر در سخنرانی هر سه شخصیت بارز اهل سنت این است که مطالبه گری حق اهل سنت است و باید این حق به رسمیت شناخته شود.

با نگاهی به سخنان این شخصیت ها، بنظر می رسد ذکر یک توصیه قدیمی برای جوانان اهل سنت یک ضرورت مهم باشد.
امروز جوانان ما برای بالا بردن سطح آگاهی خود تلاش می کنند اخبار و تحلیل های روز را از منابع مختلف دریافت کنند. این کار بالذات خوب و باعث بالا رفتن سطح معلومات جوانان ما می شود.

مساله مهم در این حیطه این است که جوانان ما باید با هوشیاری و درایت، مراقب شیطنت برخی از رسانه های خارج از کشور باشند. در برخی از این رسانه ها افرادی تحت عنوان جنبش های مدنی بذر ناامیدی و خشونت را در دل جوانان ما می کارند. هدف این گونه افراد سوق دادن جوانان ما به سمت اقدامات خشونت بار و به راه انداختن جنگ مذهبی در کشور است.

در شرایط فعلی همه ما نسبت به شرایط اقتصادی کشور گلایه داریم. همه اعتقاد داریم حقوق اجتماعی اهل سنت باید داده شود. اما در مسیر این مطالبه گری باید با هوشیاری عمل کرده اسیر تحریکات محافل خاص نگردیم.
سرویس سیاسی آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن