مقالات و یادداشت ها

در کار خیر از همدیگر سبقت بگیریم

آوای سنت : این روزها هستند کسانی که در سوز سرمای زمستان چشم انتظار کمک و توجه اند، بنابراین بیائیم در حد توان خودمان در انجام کار خیر از همدیگر سبقت بگیریم.

کمک به نجات یک انسان عملی پسندیده و ارزشمند بوده که در نزد خدای متعال نجات تمام انسانیت محسوب می شود.
در حالی که همه ما در منازل گرم، دارای پوشش گرم و جای نرم و با خواب و خوراک مناسب مواجه ایم، اما هستند افرادی در نزدیکی مان که شرایط مشقت باری دارند.

همه ما می دانیم که دولت به فکر ما نیست و با برنامه های دولت فقرا هر روز و هر لحظه فقیرتر می شوند و یقینا آنهایی که به هیچ جا دسترسی نداشته و مال و درآمدی ندارند فشار بیشتری را متحمل می شوند.

در اطراف مان افراد کارتن خواب و زاغه نشین و بدون سرپناه زیادی زندگی می کنند که نیازمند توجه اند و اگر ما به فکرشان نباشیم، چه کسی به یاری شان می شتابد، بنابراین همگان باید با احساس مسئولیت به فکر نجات آنها باشیم.

در سرمای استخوان سوز و یخبندان خاش که برودت هوای زیر هفت تا درجه را تجربه کردیم، در اطراف مان بودند افرادی کارتن خواب که حدود دو هفته و بیشتر در میان شاخ و برگ درختان هرس شده شهرداری و در اطراف نهادی مانند فرمانداری خاش زندگی سختی را سپری کردند و همچنان نیز بدون سرپناه مانده اند.
همه ما از بهترین خوراک و لباس و پوشش گرم و مناسب بهره می بریم و اگر هنگام خروج از منزل به فکر نیازمندان باشیم، یقینا به شاد کردن دل آنان کمک کرده ایم.

وقتی پای صحبت ها و دردهای افراد کارتن خواب و معتادان پرخطر می نشینیم، در می یابیم که آنها انسان های بزرگ و دارای روحیه، اخلاق و منش انسانی اند.

اخیرا در شبکه های اجتماعی با عرض تاسف مشاهده کردیم که افرادی بر اثر جهالت افراد کارتن خواب را به باد تمسخر می گرفتند و تاسف بارتر اینکه عده ای دیگر و یا نیروهای ارگاتی مانند شهرداری خانه های کوچک آنها را به آتش کشیدند، بنابراین از همه مردم و مسوولان خاش می خواهیم به فکر این قبیل افراد باشند تا بر اثر فقر و نداری و نداشتن مسکن مناسب و نفت و گازو وسائل گرمایشی جان ندهند.

سفر مقامات استانی مانند مدیر کل بهزیستی به خاش فرصتی ارزشمند برای جذب کمک به این قبیل افراد بوده که امیدواریم جناب فرماندار و نماینده و مقامات محلی به خوبی توانسته باشند به فکر کاهش آسیبهای اجتماعی باشند و زمینه ای فراهم شود تا این قبیل افراد ساماندهی و دارای سرپناه و کار مناسب شوند.

محمدامین میربلوچزهی، خبرنگار

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن