مقالات و یادداشت ها

راه های عملی برای حفظ اسلام در غرب

آوای سنت : مسلمان بودن در غرب آسان نیست . عمل به اسلام در کشورهای غیرمسلمان ، چالشهای زیادی را به همراه خواهد داشت که در صورت عدم برخورد با رفتارهای مؤثر ، می تواند بر ایمان شما تأثیر بگذارد.

به گزارش آوای سنت به نقل از aboutislam ، زندگی در یک کشور غیرمسلمان اغلب به معنای این است که شما در معرض سناریوهایی قرار دارید که در غیر این صورت سعی می کنید از آنها دوری کنید. به همین دلیل ، تمام مسلمانان (مسلمانان متولد و متولد شده) باید در حفظ اسلام و فرزندان خود هوشیار باشند.

هیچ جایگزینی وجود ندارد زیرا تضعیف ایمان یا از بین رفتن آن در کنار هم ، گزینه ای برای هیچ مؤمنی به خداوند متعال و پیامبر نهایی او ، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیست.

استحکام بخشیدن به اسلام و عمل به زیبایی آن در غرب دشوار نیست. با این حال ، شما باید این مبارزه را تصدیق کنید و متعهد به اتخاذ استراتژی های مفید باشید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید ایمان خود را بدون هیچ گونه مانعی عملی کنید.

به طور مرتب قرآن را مطالعه کنید
احتمالاً شنیده اید که یک مادر جدید می گوید ، “وقتی آرزو می کنم نوزادان با برخورداری از لذت ها و دردهای مادری ، دستورالعمل ها را بیاورند!”

واقعیت این است که مجموعه ای از دستورالعمل ها برای همه بشریت وجود دارد ، از نوزادی تا بزرگسالی ، و آن قرآن کریم است. از لحظه شروع خواندن متن ، می توانید درک کنید که این یک کتاب راهنما برای زندگی در این جهان و آماده شدن برای آینده است.

خواندن قرآن به طور منظم یک عادت خوب است که باعث افزایش دانش شما می شود و همچنین آسایش زیادی به قلب شما می بخشد.

با خواندن و تفکر قرآن غالبا می توانید ایمان خود را تقویت کنید تا شرایط غیر اخلاقی و وسوسه در کشورهای غربی هیچ تاثیری بر شما نداشته باشد. هنگامی که خود را به قرآن متعهد کردید ، می توانید دین خود را بهتر در آغوش بگیرید .

خودتان را به مسجد وصل کنید
زندگی در غرب ، بسیار آسان است که از فعالیت هایی که دیگران انجام می دهند ، منحصر به فرد و ارزشمند به نظر برسید. ریسک درگیر شدن در این نوع فعالیت ها تمام وقت این است که اسلام شما می تواند به آرامی از بین برود ، گاه حتی بدون آنکه حتی متوجه شوید!

خود را به مسجد متصل کنید و در تلاش باشید تا در فعالیتهایی که در آنجا با برادران خود با ایمان انجام می شود شرکت کنید. بیشتر مساجد دارای برنامه های آموزشی ، برنامه های جوانان و موارد دیگر هستند.

علاوه بر این ، شما می توانید درگیر فعالیت های مفیدی باشید که به حمایت از مساجد محلی شما مانند جمع آوری بودجه یا حتی سازماندهی داوطلبان برای حفظ ساختمان کمک می کند. خواهید فهمید که با قرار دادن خود به مسجد ، بیشتر به ایمان خود توجه می کنید و کمتر در معرض فعالیت هایی قرار می گیرید که هیچ شایستگی ندارند. همانطور که خداوند متعال در قرآن شریف می گوید:
وَلَا تَسْتَوِی الْحَسَنَهُ وَلَا السَّیِّئَهُ ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِی بَیْنَکَ وَبَیْنَهُ عَدَاوَهٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیمٌ
{ نیکی و بدی یکسان نیست. [بدی را] با بهترین شیوه دفع کن؛ [با این برخورد متین و نیک] ناگاه کسی که میان تو و او دشمنی است [چنان شود] که گویی دوستی نزدیک و صمیمی است. }
(متن قرآن, سوره ۴۱: فصلت, آیه ۳۴ )

ایمان خود را حفظ کنید
در «عصر دیجیتالی» ما ، ما با اطلاعاتی که با سرعت نور تحویل می شود ، بمباران می شویم. خواه از طریق متن یا شبکه های اجتماعی ، سرعتی که در آن اطلاعات به اشتراک گذاشته می شود ، یک نعمت و یک نفرین است.

هنگامی که شما یک جریان بی پایان از اطلاعات ، چه در چاپ و چه در تصاویر بصری ، دارید ، فیلتر کردن همه چیز غیر ممکن است. متأسفانه زمانهایی اتفاق می افتد که به طور اتفاقی بر روی چیزی که مضر است قرار می گیرید حتی اگر نیت شما خوب باشد. یک یادآوری عالی را می توان در قرآن شریف یافت:
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا
{ اى پیامبر از خدا پروا بدار و کافران و منافقان را فرمان مبر که خدا همواره داناى حکیم است }. (متن قرآن, سوره ۳۳: الأحزاب, آیه ۱)

نکته قابل توجه ، آگاهی از مکانهای مختلفی که می تواند باعث وخیم شدن ایمان شما شود ، مسئولیت بزرگی برای هر مسلمان است.

محدود کردن استفاده از رسانه های اجتماعی و هوشیار بودن در اشتراک گذاری حساب های شخصی خود با دیگران و همچنین شماره تلفن شما به کمترین میزان هجوم کمک می کند و وقتی صحبت از آن “مناطق خاکستری” می شود که شما کاملاً مطمئن نیستید ، بهتر است با احتیاط کنار بیایید.

امر به معروف و نهی از منکر چیست
یکی از ساده ترین راههای عمل به اسلام در غرب این است که خود را با دوستان پرهیزگار و اعضای خانواده محاصره کنید. حلقه درونی همسالان شما می تواند به شما کمک کند تا در مسیری که به سمت خالق ما برگردد ، بمانید.

در انتخاب دوستان خود گزینشی باشید و افرادی را انتخاب کنید که به شما کمک می کنند تا ایمان خود را تقویت کنید ، نه اینکه آن را از بین ببرید. یک دوست مجرد که امر به معروف کرده است و شما را به انجام همان کار ترغیب می کند ، از ده دوست دیگری که این کار را نمی کنند ، با ارزش تر است. همانطور که خداوند متعال در قرآن شریف نازل کرده است:
وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
{ و باید از میان شما گروهى [مردم را] به نیکى دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارانند} (متن قرآن, سوره ۳: آل عمران, آیه ۱۰۴)

در مورد اعضای خانواده هم همینطور است. در حالی که شکستن پیوندهای خویشاوندی حرام است ، شما هنوز هم می توانید با اعضای خانواده که اسلام شما را زنده می کنند نزدیک باشید و در عین حال به آرامی اعضای خانواده را که فاقد این تشویق هستند تشویق کنید و به خاطر خداوند امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن