مقالات و یادداشت ها

وعده زیبایی از جانب خداوند

آوای سنت :
وَمَنْ جَاهَدَ فَإِنَّمَا یُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ
و هر که (در راه ایمان) جهد و کوشش کند به سود خود کند که خدا از (طاعت و عبادت) عالمیان البته بی‌نیاز است. (متن قرآن, سوره ۲۹: العنکبوت, آیه ۶)

خداوند به شما یا من احتیاج ندارد. او نیازی به دعاهای من و دعای شما ندارد. خداوند به من نیازی ندارد تا از امور حرام دور بمانم. او برای کنترل زبان من به من احتیاج ندارد . خداوند به من برای چیزی احتیاج ندارد.

حفاظت از گناهان
اگر من کارهایی را انجام می دهم ، آنها را فقط به سود خودم و بخاطر خودم انجام داده ام. این تعلیم الله است. او گفت:

وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَنُکَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَحْسَنَ الَّذِی کَانُوا یَعْمَلُونَ
و کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏ اند قطعا گناهانشان را از آنان مى زداییم و بهتر از آنچه میکردند پاداششان مى‏ دهیم . (متن قرآن, سوره ۲۹: العنکبوت, آیه ۷)

این بدان معناست که حتی وقتی آنها واقعاً گرفتاریها و سخت زندگی را پشت سر می گذارند ، ایمان خود را حفظ می کنند ، چیزهای خوبی را رها نمی کنند ، آنها از نماز خود دست نمی کشند. زیرا وقتی مردم زمان سختی را پشت سر می گذارند ، نماز را متوقف می کنند. وقتی این کار را کردید ، ارتباط با خدا را قطع می کنید.

این دعا همان چیزی است که به شما در زندگی کمک می کند. این همان چیزی است که به ما قدرت می دهد تا با همه مشکلاتمان کنار بیاییم. وقتی دیگر نماز نمی خوانیم یعنی داروهای خودمان را قطع می کنیم.

حتی اگر احساس می کنید ، “وقتی نماز می خوانم ، احساس نمی کنم” ، حتی اگر این را احساس می کنید بازهم ، نماز را رها نکنید ، زیرا مطمئنا بعداً قوی تر می شود.

خداوند تضمین می کند که گناهان ما را دفع می کند و ما را از آنچه در گذشته انجام می دادیم ما را جبران می کند.

این قول زیبا را از خدا بفهمید.

او بهترین چیزهای شما را به حساب خواهد آورد
ما کارهای خوب و بد را در زندگی انجام داده ایم و گاهی اوقات کارهای بسیار خوبی انجام داده ایم. شاید روزی های از زندگی عملی شگفت انگیز انجام داده باشیم اما نه هر روز. اگر خداوند گناهان شما را دفع کند و شما بتوانید ایمان خود را حفظ کنید ، او بهترین ها را به شما می دهد.

اگر مثلاً در کلاس ریاضی پنجم امتحان دارید. در یک امتحان شما ۲۰٪ نمره کسب کرده اید ، در یک امتحان دیگر شما ۶۰٪ نمره کسب کرده اید ، در یک امتحان ۵۰٪ نمره کسب کرده اید ، در یک امتحان ۱۰۰٪ معجزه آسایی می کنید. و معلم می گوید ، “من بالاترین امتیاز شما را می گیرم و تمام نمره های ضعیف شما را قبول نمی کنم.”

این دقیقاً همان چیزی است که الله می گوید. خداوند می گوید:
اگر بتوانید ایمان خود را قوی تر کنید و آن را رها نکنید و کارهای نیک انجام دهید ، من بهترین کارهایی را که تا به حال انجام داده اید بر عهده خواهم گرفت و پاداش را بر اساس بهترین عملکردت به شما می دهم.

او در هر نماز ما را نمی سنجد. امتیاز این است که او بر اساس بهترین دعای شما در زندگی خود پاداش می بخشد. انگار این تنها دعای زندگی شما بود. سبحان الله!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن