چند رسانه ایعکس

کشف گورستان اسلامی در اسپانیا + عکس

آوای سنت : کارگران اسپانیایی به تازگی گورستانی باستانی در استان ساراگوسا، واقع در شمال شرقی اسپانیا کشف کرده‌اند که حاوی بقایای ۴۵۰۰ جسد مربوط به دوران اسلامی است.

به گزارش آوای سنت ؛ به نقل از روسیا الیوم، دانشمندان باستان‌شناسی کشف این مقبره را شگفت‌انگیز و غیرمنتظره توصیف و اعلام کردند که این کشف می‌تواند به آنها در درک بهتر وقایع فتح شبه جزیره ایبری به دست مسلمانان که از سوی تاریخ‌نگاران به دوران «فتح اسلامی اندلس» نام‌گذاری شده است، کمک کند.

کارگران اسپانیایی این مقبره را زمانی کشف کردند که در حال انجام عملیات راه‌سازی برای شهر «تاوست» که یک شهر کوچک در استان ساراگوسا است، بودند.

پس از حفاری گسترده در مساحتی حدود ۲۰ هزار متر مربع در این منطقه، باستان‌شناسان به ۴۰۰ قبر در این قبرستان که بقایای بیش از ۴۵۰۰ جسد در آن وجود دارد، دست یافتند.

حفاری‌ها در شهر تاوست در سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شده است و باستان‌شناسان اعلام کرده‌اند که این قبور با استناد به روش دفن آنها که بر اساس آداب و رسوم دین اسلام انجام شده است،‌ به دوران مسلمانان باز می‌گردد. از آن رو که همه این اجساد عظیم الجثه، طبق روش مسلمانان و به سمت مکه مکرمه به خاک سپرده شده‌اند.

پژوهشگران عقیده دارند که این کشف بزرگ بیانگر وجود جامعه مسلمان در این منطقه بوده است و امیدوارند که به محض تکمیل آزمایشات DNA بتوانند شواهدی حاکی از تبدیل این منطقه به یک منطقه اسلامی ارائه دهند.

بنابر گزارش اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا، مسلمانان حدود ۴ درصد جمعیت این کشورند که ۶۰ درصد مهاجر و ۴۰ درصد اسپانیایی هستند؛ بیشتر مسلمانان اسپانیا مراکشی‌تبار هستند؛ با این حال جمعیت قابل توجهی از مسلمانان پاکستانی و سنگالی نیز در شهرهایی مانند بارسلونا، والنسیا و لگرنیو زندگی می‌کنند.
کشف یک مقبره اسلامی در اسپانیا + عکس
کشف یک مقبره اسلامی در اسپانیا + عکس
کشف یک مقبره اسلامی در اسپانیا + عکس

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن