گفتگو و مصاحبه

آبادانی بلاد اسلامی با توان جوانان مسلمان

گفتگوی آوای سنت با مولانا غلام سخی نیکه

آوای سنت: آبادانی و توسعه بلاد اسلامی باید به همت جوانان مسلمان انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت از افغانستان مولانا غلام سخی نیکه امام جمعه مسجد جامع اویس قرنی در ولایت نیمروز افغانستان در گفتگوی حضوری با خبرنگار ما تاکید کرد: جوانان مسلمان برای آباد کردن مملکت خود باید اوامر رسول الله را اجرا کرده از چیزهایی که نهی کرده پرهیز نمایند.

این عالم افغانستانی افزود : باید فرامین اسلام را طبق سنت اعلای رسول پاک انجام دهیم. مملکت من و شما را همسایه ها آباد نمی کنند. روس و آمریکا آباد نمی کند. به دست من وشما آباد می شود. ‌من و شما باید درست نماییم”.

مولانا غلام سخی نیکه گفت :آبادی صرفا به معنای درست کردن محل خانه و زندگی نیست. جایی که دین نباشد، نارضایتی الله تعالی بوده وکسب حلال برترین کار در نزد الله متعال است.اما در جامعه اسلامی فاصله حلال و حرام از بین رفته است. توجه به فرایش و واجبات دینی مثل نماز،روزه و حج نیز در جامعه کم رنگ شده است.

امام جمعه مسجد جامع اویس قرنی در بخش دیگری از بیانات خود در این مصاحبه تاکید کرد : صحابه حضرت رسول پرهیز گار ،متقی و فروتن بودند .پرهیزگاری برای عالم وعوام مشخص نگردیده است و همه انسانها باید پرهیز گار باشند.مومن واقعی باید تقوا را مد نظر قرار دهد. کامیابی دنیا و آخرت انسان مومن در دین مبین اسلام بوده و انسان باید شفقت و مهر ورزی با برادر مسلمان خویش داشته باشد. یکی از اصول برتر در اسلام نگاه  محبت آمیز نسبت به برادر مسلمان است؛ حالا چه خودی باشد چه عام.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: جامعه اسلامی به علت عدم رعایت احکام الهی به پریشانی و آشفتگی گرفتا شده است. اگر نسبت به احکام اسلامی سستی نشان دهیم ،ترسد پریشانی ما از بین نمی رود.کوشش کنیم سنت رسول معظم اسلام را متکی و پایبندی نماییم.

اگه ذهنتان آرامش نداره….

اگه حاجاتتان برآورده نمیشه…

اگه مدام در دلهره و اضطرابید…

من ‌بهتان ‌راهکار میدم وکمک‌می کنم به‌آرامش‌برسی آرامش بس عظیم و زیبا و  همان آرامش روحی و روانی وخاطر در کلام الله تعالی بوده که بس روشنی بخش و حس آزادی و آزادگی که سراسر رحمت و خوشی وسرور به ارمغان دارد .امیدوارم که در مسیر قرار گیرید.

الله صلح ثبات را در تمامی ممالک بیارد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن