گفتگو و مصاحبه

انتقاد از سیاست های دولت در مبارزه با کرونا در کردستان

آوای سنت: با اوج گیری کرونا در کردستان انتقاد مسولان و نمایندگان این استان از سیاست های دولت افزایش داشته است.
دکتر عبدالرحیم افخم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شهرهای کردستان در جشن های عید فطر و همچنین عدم رعایت فاصله در به هنگام برگزاری جشن های عروسی باعث افزایش تعداد مبتلایان در این استان شده است.

سید مهدی فرشادان نماینده مردم حوزه انتخابیه سنندج روز دوم خردادماه جاری در صحن علنی مجلس حسن روحانی رئیس جمهور را مخاطب قرار داده و گفته بود: به خاطر مشوق‌های ناکارآمد دولت شما، که حکم مسکن کوتاه مدت را هم ندارند، ناچاراً فعالیت کسب و کار کم ریسک در شهرها از سر گرفته شد و عملا به پایان قرنطینه رسیدیم. هیچ فکر کرده‌اید اگر موج دوم بیماری کرونا از راه برسد چه باید کرد؟!
به نظر شما چگونه باید قطع زنجیره انتقال کرونا را دوباره عمومی کنیم؟ این روزها مردم، سیاست در خانه ماندن را رعایت می ‌کنند، اما چرا حضرتعالی نمی‌ خواهید به عنوان هدیه حداقل هزینه ۳ ماه آب و برق و گاز این مردم را رایگان کنید؟
این نماینده مجلس یازدهم اخیرا در گفتگو با خبرنگار آوای سنت در توضیح وضعیت بیماران بستری شده در بیمارستان ها و مراکز درمانی گفت: در این برهە زمانی کە پیک دوم کرونا را تجربه می کنیم، متأسفانە شهر سنندج در وضعیت قرمز بسر می برد، بطوریکە هم اکنون بیمارستان توحید سنندج در وضعیت بحرانی قرار دارد.

وی افزود: این بیماری بە احتمال زیاد مراکز درمانی بیشتری را نیز درگیرخواهد کرد. بی تردید بخشی از وضعیت پیش آمدە نتیجە تصمیمات ناقص و غیرکارشناسی است کە دولت اتخاذ کرد و بخشی از آن نیز بە مشکلات معیشتی و بیکاری استان کردستان برمی‌ گردد، چرا کە مردم برای امرار معاش و تامین مخارج زندگی پایبندی کمتری به دستورالعمل های وزارت بهداشت نشان می دهند. متأسفانە آنچە کە نباید پیش می ‌آمد امروز گریبانگیر استان محروم کردستان شدە و سیر صعودی مبتلایان بە کرونا در استان کردستان خیلی نگران‌ کنندە است.
بنابراین در شرایط کنونی حفظ جان مردم برای همە مسئولان و متولیان امر باید اولویت باشد ومی‌ طلبد با اتخاذ تصمیم فوری و ضرب‌ الاجل نسبت بە قرنطینە شهر سنندج و یا حداقل اجباری کردن پروتکل‌های بهداشتی از جملە رعایت فاصلە ‌گذاری اجتماعی، استفادە از ماسک رایگان و دستکش رایگان در امکان عمومی و سطح شهر بە یاری مردم بشتابیم تا خدای ناکردە وضع از این بدتر نشود.

فرشادان تاکید کرد: همچنین طرح کاهش کارمندان در ادارات و سازمان ها، اجرای طرح دورکاری در برخی سازمان‌ ها، اعمال محدودیت آموزشی در فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان، تعطیلی زودهنگام برخی مشاغل و اماکن پرخطر در کاهش آمار مبتلایان بسیار موثر باشد. جانفشانی کادر زحمکتش درمانی و پرستاران عزیز کە از ابتدای شیوع کرونا در خط مقدم مبارزە با این ویروس منحوس می‌ جنگند، قابل جبران نیست و ذکر این نکته که سازمان جهانی بهداشت نیز دربارە عدم دستیابی به واکسن ضد بیماری کووید – ۱۹ در آینده نزدیک ابراز نگرانی کرده است. لذا بهترین راە پایبندی بە دستورالعمل‌های پزشکی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.
استاندار کردستان هم با اعلام شرایط بحرانی اعلام کرده است که اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند محدودیت‌ها برگشت خواهند خورد.
بهمن مرادنیا در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا عنوان کرده است، ما به دنبال تعطیل کردن مشاغل و کسب و کارهای مردم نیستیم ولی اگر مردم رعایت نکنند به شرایط اسفند و فروردین ماه باز خواهیم گشت.
وی قلیان سراها، پارک‌ها، بوستان‌ها را عامل شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا خوانده و با اعلام بسته شدن این مکان ها از مردم خواست از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی بصورت جدی پرهیز کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن