گفتگو و مصاحبه

باید غیرت اسلامی در جوانان بجوشد

آوای سنت: عالم اهل سنت باخرز خشک شدن غیرت دینی در جوانان را دلیل اصلی مشکلات امروز دنیای اسلام خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولوی عبدالرحمان خوافی درگفتگو با خبرنگار ما در تحلیل وضعیت کنونی مشکلات دنیای اسلام با بیان اینکه امروز عزت مسلمانان از دست رفته است، گفت: امروزه جهان به خون‌های پاک و شمشیرهای برهنه ‌ای نیازمند است تا خسته نشوند و پاهایی که در راه نمانند و قلم‌هایی که از اندیشیدن درمانده نشوند. جهان اسلام مدت‌ها بر یک اصل استوار بود. مسلمانان هرگز با ظالم کنار نیامده درجوارظلم آرام نگرفتند، اما متاسفانه این نسل با عصر جدیدی چون خود خواهی، خودکامگی حکام و شهوت و شهرت قدرت و منصب روبه‌ رو می باشد و اینها باعث شده که در وجود شخص مسلمان، غیرت اسلامی و حتی غیرت انسانی خشک شود.

وی برنامه های از پیش تعیین شده کفار و دشمنان اسلام را خاموش ‌کردن چراغ اسلام دانست و افزود: آنها زنان عریان و مردان فاسد و خمار را وارد شهر می‌ کنند تا بدینوسیله مردان مسلمان اهل بیت خویش را فراموش کنند. این حربه دشمن است و در مواقع حساس این ترفند را در سرزمین های اسلامی پیاده کرده‌ و موفق بوده‌اند. آنها در سرزمین‌های اسلامی فساد کردند و آن قدر به اعمال خود ادامه دادند تا باعث منحرف ‌شدن اذهان جوانان ما گردید. دغدغه امروز جوان مسلمان به خاطر اسلام نیست و متاسفانه غیرت دینی او خشک شده است. مسلمانان از اشک‌های نیمه شب محروم شدند و بنابراین دشمنان اسلام زمانی به قلب اسلام حمله کردند که دیگریارای مقابله با آنها نبود.

مولوی خوافی ادامه داد: دلاورمردان و جوانان تاریخ اسلام، چون خالد بن ولید رضی الله عنه را فراموش نکنیم. آنها خدمات شایانی به اسلام کردند. اگر نقشه جهان را باز کنیم متوجه می‌شویم زمانی ما چه فرمانروایی نابی داشتیم، اما علت خواری مسلمانان چه می‌ تواند باشد؟ به راستی امروزه چه بر سر مسلمانان آمده است؟! بدانیم که بیان تاریخ اسلام و یادآوری بزرگی‌، عظمت و سرافرازی مسلمانان در قرون اولیه به تنهایی مشکلی را حل نمی‌ کند.

این عالم اهل سنت بیان نمود: آن چه که بیش ازهمیشه قابل مطرح می باشد آن است که شخص مسلمان بداند و آگاه شود که از دوران طلایی عقب مانده و باید در تلاش و کوشش باشد تا خود را از فلاکت و گمراهی نجات دهد. اینکه کنجکاوی کنیم که چه طور شد ممالکی مانند اسپانیا که زمانی به دست مسلمانان فتح شده بود، چرا این چنین سقوط کرد، به خودی خود مشکلی را حل نمی‌ کند، بلکه باید غیرت اسلامی ما بجوشد. غیرتی‌ که ما را متوجه آن گوهر ارزشمندی بسازد که بشریت سالیان سال از آن محروم مانده اند و آن از دست‌ دادن نظام اسلامی خلفای راشدین می باشد. مسلمانان از خلافت راشده محروم شدند و همین دلیل کافیست تا غیرت انسانی و اسلامی ما بجوشد و دشمن را متوجه گوهر ارزشمند از دست ‌رفته ما کند.

مولوی خوافی تاکید کرد: از دست رفتن شکوه اسلامی فقط مسلمانان را متضرر نکرد، بلکه همه بشریت دچار آسیب شدند؛ چرا که جوامع مختلف از یک زندگی آسوده و حکومتی که طبق لوای اسلام و قرآن کریم اداره می ‌شد برخوردار بودند. جوانانی که شیفته تمدن غرب شده و زرق و برق اروپا را می‌پسندند متوجه باشند که غربی ها قضد دارند تا ما را از اسلام دور کنند. یادمان باشد که هیچ وقت شرافت اسلامی خود را به این سادگی از دست ندهیم. آنها سالیان سال است که برای بدبختی جوانان ما برنامه‌ها دارند.

جای تاسف دارد که بگوییم شخص مسلمان به چشم دوست به کشورهای کفر و دشمن اسلام می‌نگرد. به یاد داشته باشیم که که سرنوشت مسلمین در دست خودشان قرار دارد. راه خلاص شدن از این وضعیت دشوار در قطع امید کردن از لهو و لعب‌ و وصل ‌شدن به پیامبر مهربانی ها صلی الله علیه و آله وسلم است. آن زمان است که مسلمان عزت پیدا می ‌کند.

وی یادآور شد: اقبال لاهوری معتقد است غرب اگرچه پیشرفت‌هایی داشته و تا حدودی درکار خود موفق بوده است، اما از طرفی شعور دینی آنان ضعیف شده است. امروز دل‌ها مریض شده و سجده‌ها بی ‌ذوق گردیده است. جهان اسلام نیازمند جوانانی می باشد که غیرت اسلامی دوباره در وجودشان بیدار شود تا بتوانند از دجله و فرات بگذرند و این شب سیه را به پایان برسانند تا در بامدادان پیروزی طلوع نماید.

مولوی خوافی همچنین گفت: سلف صالح ما اعمال و رفتار خود را مطابق با قرآن کریم تنظیم می‌کردند و برای خود، شیوه عملی انتخاب می‌کردند؛ به گونه‌ ای که با هدایت قرآن راه‌یاب می‌شدند و سرانجام کارشان این بود که مردمی وارسته، نیکوکار و سعادتمند در دنیا معرفی شدند. شوق و علاقه وافرشان در محبت به الله تعالی به گونه ‌ای بود که در متراز نیم قرن بزرگترین عدالت را در صحنه روزگار بنیان نهادند. این یک نسل موفق و طلایی بود. در آن زمان خشم و صبر به خاطر الله بود و انتقام‌ جویی برای مظلوم انجام می ‌گرفت. آنها زمامدارانی بودند که حکومت‌ شان بر پایه اسلام بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن