گفتگو و مصاحبه

ترامپ نمی تواند به امت اسلامی زور بگوید

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد تایباد ترامپ را غده سرطانی خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، مولوی علی بایی طی سخنانی با اشاره به اختلافات کشورهای اسلامی وتفرقه بین مسلمان ها گفت: رئیس جمهور آمریکا با کمال پر رویی و با وقاحت و بی شرمی تمام از طرح خود به عنوان معامله قرن رونمایی می کند و می گوید هرگز کاری نمی کنیم که امنیت اسرائیل به خطر بیفتد.

وی افزود: ترامپ قدس را پایتخت اسرائیل معرفی می کند. مسجد القصی وبیت المقدس را از فلسطینی‌ها می‌ گیرد و آنها را در سرزمین هایی در شرق قدس پراکنده می کند. ترامپی که خود را مصلح می داند، اعتقاد دارد که صلح نیازمند کوتاه آمدن است، اما اسرائیل بابت صلح از امنیت خود کوتاه نمی آید. این پررویی ها و بی شرمی ها و سخنان شرم آور ترامپ به خاطر این است که مسلمان ها عملیات پیشگیرانه اسلام را در زندگی و در جامعه اسلامی خود اجرا نمی کنند.

مولوی علی بائی با بیان اینکه جهان اسلام به عنوان مدافع قدس در بدترین شرایط خود قرار دارد اظهار داشت: کشورهای اسلامی نه تنها با هم متحد نستند و درکنار هم و در یک جبهه حضور ندارند، بلکه متفرق و جدا و مقابل هم دیگر بوده و نمی توانند از خود و آرمان های اسلام دفاع کنند. امت اسلامی نمی توانند همدیگر را تحمل کرده با آرامش زندگی کنند. برخی ممالک دائم در حال جنگ های داخلی یا نیابتی هستند و همین امر باعث شده ترامپ به خود جرات بیان چنین جملاتی بدهد. وی اکنون آمده است تا قدس را از مسمانان گرفته و به آنها زور بگوید.

مدرس حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد تسریح کرد: وظیفه کشورهای اسلامی در چنین موقعیت حساس و بغرنجی این است که اختلافات و ناراحتی های خودشان را کنار بگذارند و در مسیر اسلام و تعالیم دین و احادیث پیامبر صلی الله علیه و سلّم و در یک جبهه برای پیروزی اسلام و مسلمین قدم بردارند. امت اسلامی باید دست رد بر سینه ترامپ، اسرائیل و همپیمانان آنها بزنند و ابهت و عظمت اسلام را به رخ جهانیان بکشند.

این عالم اهل سنت با اشاره به جامعه درخشان صحابه در صدر اسلام بیان نمود: اصحاب نبی مکرم اسلام دستورات و راهکارهای پیشگیرانه ایشان را در زندگی خود پیاده می کردند. زندگی و جامعه آنها با محبت و دوستی و صمیمیت همراه بود و هیچ نوع وصله اختلاف، کدورت و ناراحتی به خود راه نمی دادند، ولی متاسفانه امروزه به خاطر حسادت ها، چشم و هم چشمی ها، مهر و محبت در زندگی ها و جامعه کمرنگ شده و مشکلات عدیده ای به وجود آمده است. این مشکلات زندگی را برای ما سخت و مشکل کرده است.

مولوی علی بائی در حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم ادامه داد: به همدیگر حسد نورزید. حسادت یعنی زوال نعمت از فردی دیگر که خدای متعال به او انعام و احسان کرده است. حسادت باعث از بین رفتن حسنات انسان، باعث تلف شدن عمر انسان و باعث از بین رفتن اوقات خوب و زیبای زندگی انسان می شود. شخص مسلمان هیچ وقت در زندگی خود به خاطر احسانات خدای متعال به دیگر انسان ها، به آنها حسادت نمی ورزد، بلکه برای همه دعای خیر و عافیت می کند و از باریتعالی خیر و خوبی را برای خود طلب می‌ نماید. منشا خیلی از مشکلات و بیماری هایی که در زندگی های ما وجود دارد همین حسادت است. پس به همدیگر پشت نکنید و قطع رابطه نکنید و ازهمدیگر فاصله نگیرید.

مدرس حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد خاطر نشان ساخت: برای اخوت و برادری، محبت و مودت بسیار لازم و ضروری است. دین مبین اسلام به رابطه خویشاوندی و صله رحم بسیار تاکید دارد که باعث مودت، محبت، دوستی و صمیمیت بین اقشار مختلف جامعه خواهد شد و آن تجمعی که اسلام به آن تاکید دارد را رقم می زند. اگر راه های پیشگیرانه باعث خواهد شد مفاسد و کارهای خلاف از زندگی ها برچیده شده و در عین حال اخوت و محبتی که اسلام به آن تاکید دارد جایگزین گردد. اینها نهایتا زمینه‌ ساز پیشرفت و آبادانی خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن