گفتگو و مصاحبه

تضمینی برای عدم ابتلای مجدد به کرونا وجود ندارد

‍آوای سنت: یک پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی ابتلای مجدد به بیماری کرونا را دور از ذهن ندانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، دکتر محمد حسین زمانیان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مصون نبودن بهبود یافتگان کرونا از ابتلای مجدد به این بیماری گفت: این طرز تفکر که هرچه زودتر به بیماری مبتلا شویم راحت می‌شویم، طرز تفکر اشتباهی است و به‌طور حتم تبعات زیادی به‌دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با افزایش همه‌گیری بیماری، امکان افزایش بیماران بدحال و مرگ و میر بیشتر است و تصور اشتباهی است که مردم فکر می‌کنند، اگر زودتر بیمار شوند، راحت خواهند شد.

دکتر زمانیان در اینباره اظهار داشت: هیچ تضمینی وجود ندارد فرد با بیمار شدن، مجدداً به بیماری مبتلا نشود و بیمارانی بوده‌اند که دوباره به بیماری مبتلا شدند. این نگاه که اگر تمام مردم با یکدیگر مبتلا شوند زودتر از این وضعیت خارج می شوند، یک باور غلط است و یک خودکشی دسته جمعی محسوب می شود.

استاد یار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هرچقدر که از بیماری بگذرد شناخت ما نسبت به بیماری بیشتر می‌شود تاکید کرد: با گذشت زمان امکان کشف واکسن و دارو بیشتر خواهد بود، بنابراین ما باید بیماری را به عقب بیندازیم، نه اینکه به استقبال آن برویم.

دکتر زمانیان در تشریح وضعیت بیماری در کرمانشاه عنوان نمود: تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان کرمانشاه همچنان افزایشی است و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و بدون ماسک از رفتن در اجتماع خودداری کنند. هفته گذشته تعداد مراجعات به بیمارستان زیاد بود و اگر مردم پروتکل بهداشتی را رعایت کنند و بدون ماسک از منزل بیرون نروند، به‌طور حتم با کاهش بیماران مبتلا به کرونا مواجه خواهیم شد.

این پزشک حاذق ادامه داد: در حال حاضر ثابت شده است، که هیچ چیزی به اندازه زدن ماسک تأثیر ندارد، لذا مردم توصیه‌های متخصصان را جدی بگیرند. تصور غلط دیگری نیز در بین مردم است که بیماری ضعیف شده است که البته اینگونه نیست، زیرا ماهیت بیماری ۸۰ درصد آن خفیف است و مشکل ما با آن ۲۰ درصد است.

بنابراین در شرایط فعلی دلیلی برای مهمانی رفتن مردم در این شرایط خطرناک وجود ندارد. اگر مردم خانواده و نزدیکان خود را دوست دارند از رفتن به مهمانی پرهیز کنند، زیرا این بیماری با هیچ فردی شوخی ندارد.

دکتر زمانیان متذکر شد: یکی از دلایل اصلی افزایش شمار مبتلایان در استان کرمانشاه همین باور غلطی است که بین مردم رایج شده و تصور می‌کنند هر چه زودتر به این بیماری مبتلا شوند از شر آن رها می ‌شوند، اما همان گونه که متخصصان این رفتار را به یک خودکشی دسته‌جمعی شبیه می‌ دانند، این تصور غلط موجب شده تا کنترل بیماری سخت شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن