گفتگو و مصاحبه

تلاش برخی از رسانه های خارجی برای تزریق استرس به جامعه

استاد اهل سنت دانشگاه: همهه باید برای عبور از بحران کرونا کمک کنیم

آوای سنت: استاد دانشگاه اهل سنت کشور تلاش برخی ها را در جهت تزریق اضطراب به جامعه عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، یوسف دیوانی در گفتگو با خبرنگار ما انتشار آمارهای عنوان شده از سوی شبکه های فارسی زبان خارجی در خصوص تلفات ویروس کرونا را ساختگی خواند و گفت: تاکنون مشخص شده که اکثر کشورهای جهان به نوعی درگیر بیماری کرونا هستند. این ویروس که در چین متولد شد گویا بنا دارد سراسر کره خاکی را دربر گیرد.

وی افزود: در کنار اضطراب واگیر دار بودن کرونا، برخی رسانه‌ها ، خصوصا شبکه های تلویزیونی فارسی زبان خارج نشین و همچنین پاره ای افراد در داخل کشور گویا مصمم تر از اصل ویروس بنا دارند در انتشار آمارهای اغراق آمیز و ساختگی دست را بالا بگیرند. مثلا دو شبکه فارسی زبان خارج از کشور در هر ساعت خبری شان حداقل بیست دقیقه به تحلیل ابتلای کرونا در ایران می پردازند، حال آنکه رسانه های مذکور به ندرت خبر از شیوع این ویروس و حتی نایاب شدن اقلام بهداشتی در کشور محل سکونت شان ( انگلیس)، ایتالیا و چند کشور اروپایی دیگر می دهند.

دیوانی اظهار داشت: همانگونه که اشاره شد این ویروس به اکثر کشورها حمله ور شده و طبیعی است که مردم را غافلگیر کرده باشد. به عنوان مثال در قطر که یکی از کشورهای ثروتمند منطقه است به روایت هموطنان مقیم آن کشور، مواد ضد عفونی کننده، دستکش، ژل و الکل شدیدا نایاب شده است و این اقلام در داروخانه های آن کمتر یافت می شوند. دولت قطر علی رغم تمهیدات بکار بسته شده هنوز با کمبود این مایحتاج مواجه است. این کشور کوچک دو میلیون و ششصد هزار نفر جمعیت دارد و ما می دانیم که جمعیت آن از جمعیت مشهد ( بالغ بر سه میلیون نفر) کمتر می باشد.

این فعال رسانه ای ساکن در جنوب کشور درصد مبتلایان در اروپا را رو به افزایش خواند و یادآور شد: برخی ها نیز به دلایل موهوم، با سو استفاده از فضای مجازی، تقلید صدای مسوولین زیربط و انتشار ویدیوهای نامربوط و بعضا تاریخ گذشته بنا دارند اذهان مردم را مشوش نموده و به بطن جامعه اضطراب وارد کنند. البته این کار آنها به خوراکی مناسب برای رسانه های معاند خارج از کشور بدل شده است.

دیوانی تاکید ورزید: آنچه این روزها اهمیت دارد بسیج کل کشور و همکاری مردم با مسوولین برای خلاصی از این ویروس خطرناک است. همانگونه که وزارت بهداشت مکررا اعلام کرده، بهترین راه حل ماندن در خانه ها عنوان شده و شایسته است کمپین ماندن در خانه به شکل فراگیر اجرا شود.

یوسف دیوانی ، استاد دانشگاه اهل سنت کشور

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن