گفتگو و مصاحبه

شیخ محمدی:وظیفه فعالان رسانه آگاهی بخشی به جامعه است

علما و حوزه های علمیه همکاری خود را با سایت های اهل سنت افزایش دهند

آوای سنت: معاون آموزشی قسم عالی مدرسه دینی سلطان العلما بندر لنگه وظیفه سایت های اهل سنت را همسو با وظیفه علما و اساتید دانشگاهی عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، شیخ اسحاق محمدی طی گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما گفت: علمای اهل سنت، اساتید و دانشگاهیان، هر یک در چارچوب وظایفی که برعهده دارند انجام وظیفه می کنند. دراین حلقه گسترده علاقمندانی از سایر مردم نیز حضور دارند که معمولا در جلسات قرآنی و مراسمات مذهبی حضور چشمگیری از خود نشان می دهند. بنده معتقدم حلقه های مذاهب دینی باید بیش از این به انسجام برسند. لذا سایت ها و کانال های اهل سنت می توانند با توجه رسالت بسیار مهمی که عهده دار شده اند، به عنوان زبان گویای مساجد جامع و حوزه های علمیه عمل کنند.

وی دراین باره افزود: ما در دوران پیشرفت بسر می بریم و دیگر مانند سابق نیست که مخاطبان حوزه های علمیه را تنها عده ای از طلاب تشکیل دهند، بلکه دانش آموزان زیادی هستند که ضمن تحصیل درمدرسه، به فراگیری مبانی قرآنی در حوزه ها مشغول می باشند. ما خوشبختانه پتانسیل آن را داریم که کلاس های ویژه ای را برای سایر مردم برنامه ریزی کنیم تا بتوانند دروس فقه و احکام بیاموزند.

شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

انتشار مطالب عنوان شده درجلسات و پوشش رویدادها در فضای مجازی بدون شک در میزان علاقمندی مردم اثربخش خواهد بود.
شیخ محمدی با اشاره به شیوه انجام سخنرانی ها در مراکز دینی وحوزه های علمیه تاکید کرد: معمولا هر سخنران با شیوه و ادبیات خاص خود سخنرانی می کنند. برخی اوقات سخنرانی ها علمی و سنگین هستند و فهم آن برای افراد نوجوان سخت است. نویسندگان سایت ها وظیفه دارند این قبیل سخنرانی را به صورت ساده به نگارش در آورند به نحوی که فهم آن برای همه مخاطبین راحت باشد.

معاون آموزشی قسم عالی مدرسه دینی سلطان العلما بندر لنگه با تاکید بر لزوم انتشار برخی اخبار و رویدادها در کوتاه ترین زمان ممکن اظهارداشت: شرکت در مراسم دینی برای همه مردم امکان پذیر نمی باشد؛ اما مردم معمولا پیگیر جریان مراسم از طریق سایت ها هستند و انتشار تصاویر مناسب با شرحی کوتاه از مراسم می تواند به مخاطبان آگاهی مورد نیاز را بدهد.

انتظار می رود علمای دین نیز بر میزان همکاری هایشان با مدیران و کارشناسان سایت ها وسعت بخشیده و در زمان لازم امکانات کافی را دراختیار فعالان رسانه ای قرار دهند.

نقش سایت های اهل سنت

این عالم اهل سنت نقش سایت های اهل سنت را در تحکیم وحدت و برابری بین ادیان و مذاهب مهم خواند و خاطر نشان ساخت: بعد از تحریف آیین های مسیحی و یهودی بوسیله افراد قدرت طلب و خدشه دار شدن چهره کلیساها و معابد از سوی کسانی که ادعای دین و مذهب را می کردند، دشمنان قصد دارند تا به هر ترتیب که شده سد آهنین دین اسلام را شکسته و آن را بی اعتبار نمایند، لیکن موفق نخواهند شد.

اسلام دینی نیست که بتوان آن را تغییر داد و یا تحریف کرد. ما همواره در مقابل توطئه ها مقاوم بوده ایم و می بایست کاملا هوشیار و متحد عمل کنیم. دشمن اکنون با ابزارهای تازه ای به جنگ با مسلمین آمده است و ما هم باید با استفاده از همان ابزارآلات به مبارزه با آنها بپردازیم؛ چون درغیر این صورت شکست خواهیم خورد.

نویسندگان اهل سنت باید بکوشند و با تولید مطالب مفید پرده چهره از دشمنی که امروز خود را به شکل مسلمان در آورده بردارند. ما امروز شرایط حساسی را تجربه می کنیم.

شیخ محمدی تصریح ورزید: مخالفان اسلام چندین سال است که به شدت تلاش دارند تا بوسیله فضای مجازی بر ما تسلط پیدا کنند و حتی در برهه ای از زمان نزدیک بود به مقاصد خود برسند؛ اما هوشیاری علما و مسئولین، ازدیاد برنامه های دینی و برگزاری همایش وحدت میان کشورهای اسلامی موجب شد پرده ازچهره بیگانگان برداشته شود. جریان برگزاری یک مراسم و یا همایش به هرحال محدود است و سرانجام به نقطه پایان می رسد؛ ولی رسالت سایت ها تمام شدنی ومحدود به زمان و مکان نبوده و نویسندگان ما دائما باید مشغول رصد اقدامات جریانات مخالف و ارائه بهترین راهکار برای مقابله با آنها باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن