گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

محبت به صحابه جزو ایمان اهل سنت است

مولانا رئیسی: همه صحابه مورد احترام ما هستند

آوای سنت: امام جمعه ساربوگ محبت به صحابه نبی مکرم اسلام را جزو ایمان اهل سنت برشمرد.

به گزارش آوای سنت مولانا فضل الله رئیسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما وحدت در جوامع اسلامی را مشمول زمان و مکان خاص ندانست و با اشاره به ضرورت حفظ احترام جایگاه صحابه رضی الله عنهم گفت: انجام هر کار خوب و بد در جامعه فقط بخاطر محبت به الله متعال است. هر انسانی که  به باریتعالی محبت داشته باشد، ارتباطش با خدای عزوجل بی نهایت افزایش می یابد. همه مسلمانان برادر یکدیگر هستند و اگر در میان آن ها مشکلی و یا اختلافی پیش بیاید، باید در میان شان صلح برقرار گردد.

مولانا رئیسی در این باره به نقل از قرآن کریم ادامه داد: امت اسلامی باید از الله و رسولش اطاعت کنند وگرنه از حدود و دایره ایمان خارج خواهید شد. ما با قلب و زبان خویش خویش اقرار کردیم که از خداوند متعال و رسولش اطاعت کنیم. معنای ایمان همین است. مومنان واقعی صفات خاصی دارند. وقتی که ذکر خالق یکتا می شود، در قلب آن ها خوف و ترس از رب متعال نفوذ کرده و قلب شان نرم و ایمان شان تازه می شود.

مدیر مجتمع علوم دینی نعمان بن ثابت ساربوگ ضمن اشاره به جایگاه رفیع صحابه نبی مکرم اسلام در نزد مذاهب اسلامی اظهار داشت: از دیدگاه اهل سنت و الجماعت تمام صحابه محترم و ارزشمند بوده و تمام شان بر حق هستند. کسی حق ندارد نسبت به اصحاب رسول الله دهن کجی کند. خالق متعال روز قیامت از کسانی که در مورد صحابه رسول گستاخی ورزند، بشدت حساب و کتاب می گیرد و هم در همین دنیا به سزای اعمال بدشان می رساند.

وی عنوان نمود: بسیاری از کفار در ابتدا وجود رب را انکار کردند. رسول الله را قبول نکردند. قرآن را کتاب الهی ندانستند، اما بعدها متوجه اشتباه خود شده و توبه کردند و خداوند متعال نیز توبه آن ها را پذیرفت، پس هر کس و درهر لباسی که باشد، چه کدخدا و یا حاکم وقت، چه دولتمرد و یا ورزشکار، هر فردی که در روی زمین نسبت به صحابه گستاخی کند، الله متعال او را رسوا خواهد کرد. مگر می شود کسی  به رسول الله  محبت ورزد، اما به همسران با وفای آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم محبت ابراز ندارد؟ محبت نسبت به صحابه رسول جزو ایمان اهلسنت والجماعت بحساب می آید.

امام جمعه شهر ساربوگ جوانان را از برخی سرگرمی های فضای مجازی برحذر داشته و خطاب به ایشان متذکر شد: به جای اینکه همیشه با تلفن همراه و شبکه های مجازی سرگرم باشید، شایسته است بسوی قرآن حرکت کنید، زیرا که موبایل ایمان تان را اضافه  نمی کند. این قرآن است که با تلاوتش بر ایمان انسان افزون می گردد. جوانان تصور نکنند که ما مخالف شبکه های رسانه ای هستیم، زیرا که رسانه ها مفید نیز هستند، لیکن متاسفانه جوانان، زنان، مردان؛ مادران و خواهران از شبکه های رسانه استفاده نابجا استفاده می کنند.

مولانا رئیسی همچنین  تاکید کرد: علما ،معتمدین و  ریش سفیدان نباید اجازه دهند که در جامعه فساد عام شود. به این جمله بسنده نشود که هر کس فقط باید به فکر خودش باشد. با این طرز فکر خلاف، از جامعه برچید نمی شود. مسئله خلاف زمانی از جامعه اسلامی برچیده می شود که ما بر علیه متخلفین قیام کنیم. برخی از مسئولین از خدا بی خبر خود از بزرگترین اختلاس گران جامعه هستند. باید شاکر باشیم که  در کشور ما امنیت حاکم است. این یک حقیقت محض است که امنیت سایر کشورها را نمی توان با امنیت ایران مقایسه کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن