گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

مسلمانان باید از اختلافات فقهی پرهیز نمایند

گفتگوی مولانا عبدالولی براهویی با آوای سنت

آوای سنت : عالم اهل سنت افغانستانی فاصله گرفتن مسلمانان از قرآن و سنت را عامل شکست های جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار ما در افغانستان، مولانا عبدالولی براهویی خطیب مسجد بزرگ قباء و مدرس و معاون مدرسه دینی احسن العلوم ولایت نیمروز افغانستان در گفتگو با آوای سنت تاکید کرد: زمانی که مسلمانان قرآن و سنت را از دست دادند، از مدد و نصرت الهی محروم شدند و این عامل نظم و انسجام مسلمانان را به هم ریخت.

الله متعال در جنگ احد برای جلوگیری از نارضایتی و ناامیدی مسلمانان تاکید کرد که در صورتی که الله را مد نظر داشته باشید، نصرت و یاری او همیشه پشتیبان ما خواهد بود.

این عالم اهل سنت افزود :راه نجات امت اسلامی از شرایط ناگوار کنونی، بازگشت به سوی الله تعالی و ایستادگی بر توحید و سنت حضرت محمد صلی الله علیه واله وسلم است.علاوه بر این  دست کشیدن از خواهشات منفور نفسانی وشیطانی پرهیز کردن از قوانین خود ساخته بشر در مسیر فلاح و رستگاری جامعه اسلامی را یاری خواهد کرد.

مولانا براهویی افزود: مسلمانان برای رسیدن به همدلی و انسجام باید از اختلافات جزئی پرهیز نمایند. مسلمان نباید مشغول اختلافات جزئی و فقهی باشند. بلکه همه با هم متحد برای اسلام مسلم بجنگند.در این وضعیت عدم تعصب فقهی و مذهبی، راهکار رشد اسلام است. قرآن کریم به شیوه بسیار بلیغ و حکیمانه، قانون ارتباط جمعی و یکپارچگی انسان ها را بیان فرموده و بر اتحاد و یکپارچگی دستور داده و از هرگونه تشتت و تفرقه برحذر داشته است.اتحاد و اتفاق، اصلی است که همه مردم جهان نسبت به آن اذعان داشته وآن را محترم می شمارند.

این عالم افغانستانی بزرگترین هدف دشمنان اسلام را از بین بردن قوانین اسلامی و قرآنی قلمداد کرده است و تاکید می کند،چون قوانین خدا مخالف قوانین شیطانی بوده، آنها با این قوانین مشکل دارند.آنها دوستان شیطانند و شیطان دشمن قسم خورده انسان است و تا قیام قیامت با انسان های صالح و نیک دشمنی می کند.

“استاد مولانا عبدالولی براهویی از علمای برجسته ولایت نیمروز افغانستان است. ایشان مفسر قرآن بوده و تحصیلات عالی خود را در دارالعلوم عالی پاکستان سپری نموده است .ایشان هم اکنون مدرس مدرسه دینی احسن العلوم زرنج افغانستان هستند.”

خبرنگار:غلجایی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن