گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

مسیر جهاد در بلاد اسلامی به بیراهه رفته است

عالم روس:جهاد حقیقی نباید جنگ با مسلمان باشد

آوای سنت : مفتی اداره مرکزی مسلمانان استان «ولگوگراد» روسیه با اشاره به اینکه منظور از جهاد جنگ مسلمان علیه مسلمان نیست، گفت: چالش‌هایی که امروز در بخشی از جهان اسلام شاهد آن هستیم، نشئت‌گرفته از تعصب و تفسیر نادرست جهاد است.

«شیخ کفاء محمد بطان»، عالم اهل‌ سنت روس و مفتی اداره مرکزی مسلمانان استان «ولگوگراد» روسیه، در یک گفت‌وگو گفت: مسلمانان باید با بیداری و آگاهی دشمن اصلی خود را بشناسند و با آن وارد جهاد حقیقی شوند.

وی با اشاره به اینکه جهاد حقیقی جنگ مسلمان علیه مسلمان نیست، افزود: امروز در‌گیری‌هایی که در سوریه، لیبی و برخی کشورهای اسلامی شاهد هستیم جهاد نیست، بلکه این مشکلات ناشی از اختلافات، تعصبات و تفاسیر نادرستی است که از مفهوم جهاد صورت گرفته و این تعابیر نادرست، خرابی‌ها و ویرانی‌های زیادی را برای مناطقی از جهان اسلام به بار آورده است.

شیخ کفاء محمد بطان درباره راه‌های دشمنان برای بر هم زدن صفوف مسلمانان و اختلاف میان امت اسلام، بیان کرد: تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد تا اذهان مسلمانان را در برابر دشمن واقعی منحرف کنند. به همین دلیل شاهد ایجاد تفرقه میان پیروان مذاهب اسلامی، جنگ و خونریزی مسلمانان بر سر مسائل بسیار بیهوده هستیم و از این طریق تلاش می‌شود که افکار مسلمانان منحرف شود.

مفتی اداره مرکزی مسلمانان استان «ولگوگراد» روسیه بر لزوم بیداری و هوشیاری هرچه بیشتر مسلمانان تأکید کرد و گفت: فقط با بیداری و هوشیاری می‌توانیم با دشمن واقعی به مبارزه برخیزیم و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

فلسطین و قدس

این عالم اهل‌ سنت روس با ذکر اینکه امروز مقدسات مسلمانان در فلسطین و قدس شریف هر روز مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد و ما شاهد توهین مداوم صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی هستیم، ادامه داد: فلسطین و قدس شریف باید مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله مسلمانان باشد و امت اسلام نباید اجازه دهد که دشمن اصلی، یعنی رژیم صهیونیستی، این سرزمین مقدس را به اشغال خود درآورد و نابودی صهیونیست‌ها باید اولویت و دغدغه اصلی امت اسلام باشد.

تبلیغ اسلام در ولگوگراد

مفتی اداره مرکزی مسلمانان استان «ولگوگراد» روسیه در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تبلیغ دین اسلام در این استان گفت: استان ولگوگراد روسیه حدود ۴۰۰ هزار مسلمان دارد و مراکز تبلیغ دین اسلام و انجمن‌های دینی بسیاری در این استان فعالیت می‌کنند. همچنین بسیاری از مبلغان دینی در اداره مرکزی مسلمانان روسیه آموزش می‌بینند.

وی درباره فعالیت اداره مرکزی مسلمانان استان «ولگوگراد» روسیه و نقش آن در تبلیغ دین اسلام اظهار کرد: در بخش ارتباطات بین‌الملل این اداره با سایر کشورهای اسلامی ارتباط داریم و آگاهی‌ها و تجربیات خود را با یکدیگر مبادله می‌کنیم.

 فعالیت‌های قرآنی

شیخ کفاء محمد بطان درباره فعالیت‌های قرآنی مسلمانان در روسیه بیان کرد: در کشور روسیه، مساجد و مراکز دینی و مراکز آموزش حفظ قرآن بسیاری وجود دارد که مسلمانان استقبال می‌کنند و همچنین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز در روسیه برگزار می‌شود.

وحدت در جوامع اسلامی

وی در ادامه به تبیین مفهوم وحدت در جوامع اسلامی پرداخت و گفت: منظور از وحدت، ایستادگی مسلمانان از تمامی مذاهب و فرقه‌ها در برابر دشمن واقعی است و همچنین، امت اسلام باید با تمسک به وحدت، فتنه‌هایی را که به دلیل تفرقه و تعصبات مذهبی و فکری، صفوف مسلمانان را از هم گسسته است خنثی کنند.

منبع :ایکنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن