گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

منافع شخصی حکام عرب مهم ترین علت برقراری ارتباط با اسرائیل

گفتگوی اختصاصی مفتی محمد حسن داعی با آوای سنت

آوای سنت: مدیر مسئول مکتب بی بی عایشه صدیقه در ولایت نیمروز افغانستان، دوری از قرآن و سنت را دلیل گرفتاری های کنونی امت اسلام عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار آوای سنت استاد مفتی محمد حسن داعی در گفتگو با خبرنگار ما در افغانستان گفت: یکی از مشکلاتی که امروز جهان اسلام به آن مبتلا شده است، فاصله گرفتن مردم از کلام الله و سنت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم است. این دو مهم، در زندگی عملی مسلمانان کم رنگ گردیده و سبب شده است مسلمانان احساس ضعف کرده و دچار مشکلات متعددی شوند.

وی راه حل رهایی از مشکلات و معضلات کنونی را  بازگشت امت اسلامی به سوی قرآن و احیای سنت های زیبای نبی مکرم دانست و افزود: تا زمانی که این امت از احکام الهی و سنت ها پیروی نکند مشکلات کنونی حل نشده باقی خواهند ماند.

مفتی محمد حسن داعی افزود: بهترین مسیربرای دعوت جوانان به سوی اسلام  تاسی از اخلاق زیبای پیامبر گرامی و ارتباط  با اندیشمندان و رهبران دینی جامعه است که ارتباط  تنگاتنگی با قشر در حال رشد  در همه عرصه ها از جمله تجارت، تعلیم و تربیت، مباشرت و…داشته و تلاش می کنند تا دلسردی دینی را از جامعه بزدایند.

مفتی داعی در خصوص دلایل تصمیم گیری حکام عربی در زمینه برقراری ارتباط با اسرائیل،این گونه اعمال را در چارچوب منافع و خواسته های شخصی آنها خواند و اظهار داشت: هدف این گونه حکام سعی در حفظ جایگاه شان در مسند قدرت می باشد. به همین دلیل است که در حق مسلمین ظلم و اجحاف روا می دارند. این ضعف به باورهای شخصی این حکام دست نشانده برمی گردد.

این عالم اهل سنت افغان در توصیه ای فعالان و اصحاب رسانه و بویژه کاربران اهل سنت در فضای مجازی را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: تولید کنندگان خبر و گزارش می بایست از دانش کافی برای انجام هر چه بهتر رسالت خطیرشان برخوردار باشند. آنها می بایست ایمان و معنویت درونی شان را تقویت کرده و در مسیر کسب رضایت باریتعالی گام بردارند تا به پویایی و پیشرفت مدنظر برسند. انجام دادن هرکارمفیدی در زمینه فعالیت های رسانه ای مشارکت و حضور مستمر جوانان در این بخش را می طلبد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن