گفتگو و مصاحبه

مولوی صالحی:سایت ها و حوزه های اهل سنت نزدیکتر شوند

سایت های اهل سنت باید جامع نگر باشند

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه اهل سنت مظهر التوحید تایباد در گفتگوی اختصاصی با سایت آوای سنت جایگاه سایت های اهل سنت را در تحکیم وحدت میان علما مهم و ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولوی عبدالباری صالحی طی این گفتگو، نشر نظرات علمای اهل فن و صاحب نظر درخصوص مسائل مختلف را از جمله وظایف  فعالان رسانه ای اهل سنت دانست و گفت: علمای اهل فن کسانی هستند که همواره مشغول به تحقیق و مطالعه بوده و به مسائل دینی، اعتقادی و سیاسی اشرافیت کامل دارند.

این ویژگی ها باعث می شود تا جوانان مومن و دیندار گرایش بیشتری به فعالیت های دینی و مذهبی پیدا کنند. فعالیت های اجتماعی علمای اهل فن باعث می شود تا اقشار جوان بتوانند به پاسخ سوالات شان در زمینه های مد نظر برسند.

مولوی صالحی افزود: یکی از مسئولیت های علما این است که به جامعه پیرامون خود ورود پیدا کرده و با مردم از نزدیک در ارتباط باشند. آشنایی با مسائل مختلف روز مسلما موجب تسلط بهتر علما به مباحث پیرامونی خواهد شد. اشرافیت و آگاهی به حوادث و رویدادها از سوی دیگر به بیداری جامعه کمک می کند.

مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد با بیان اینکه  متاسفانه امروز برخی افراد منتسب به دین می کوشند تا بین علما و جوانان اختلاف افکنی کنند،اظهار داشت: عقیده این عده بر این است که علما حوزوی نباید به چارچوب های بیرون از مسجد و حوزه وارد شوند و تنها ماموریت شان، فعالیت دینی در محیط های بسته و با تریبون محدود است. یکی دیگر از اهداف  شاخصه های این گروه اختلاف افکنی میان علمای حوزه و اساتید دانشگاهی است. این افراد مغرض، فعالیت بیرونی علمای دینی را  دخالت در امور همکاران شان می دانند، حال آنکه  ما می دانیم علمای حوزوی و دانشگاهی و سایر فعالان دینی برای یک هدف تلاش می کنند.

وی یادآور شد: مردم باید هوشیار باشند تا فریب این به اصطلاح افراد دین مدار را نخورند. در نظر داشته باشید که داشتن شکل و ظاهر اسلامی ،عالم بودن اشخاص را ثابت نمی کند. عالم واقعی می بایست دانش و تجربیاتش را به دیگران عرضه کند.

دراین راستا سایت ها و کانال های اهل سنت رسالت خطیری را برعهده دارند. ارتباط سایت های اهل سنت با علمای شاخص و صاحب نظر و انتشار بیانات ایشان به صورت پیوسته و مداوم،می تواند پیوند میان علما و اقشار علاقمند را مستحکم تر نماید.

مولوی صالحی تاکید کرد: همسو بودن علمای جوان نخبه با اساتید شاخص و صاحب سبک بدون شک به غنای دینی و مذهبی جامعه خواهد افزود. تریبون سایت های اهل سنت بستر مناسبی  جهت نشر دانش اساتیدی هستند که زمان کافی برای انتقال معلومات خود، از سایر تریبون ها را ندارند. در آستانه ورود به قرن جدید،نیاز به وحدت میان مذاهب بیش از پیش احساس می شود؛ چرا که دشمنان قسم خورده دین الهی برای اقدام علیه مسلمانان هیچگاه بیکار نخواهند ماند.

 این عالم اهل سنت تاکید کرد: دشمنان برای تحقق اهدافشان دست به سرمایه گذاری کلان می زنند، پس این عناد و دشمنی ها تا سالیان سال و تا قرن ها ادامه خواهد داشت. برای مقابله با ترفندهای مخرب نیاز مبرم نشر مطالب متنوع از طریق سایت و کانال هایی داریم که می توانند ارتباط  مثبت میان صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی را تقویت نمایند.

دینداری و دینمداری تنها مختص علما و فعالان امور دینی و مذهبی نیست و بلکه همه آحاد جامعه برای پیشبرد اهداف عالی دین مبین اسلام مسئول هستند. مخاطبین جامعه در هر پست و مقامی، می بایست دغدغه دین داشته باشند. برخی اشخاص هستند که تنها بخاطر برای تقویت تخصص دنیوی خود برنامه ریزی  می کنند تا به رفاه بیشتر برسند. برای  رسیدن به رفاه اخروی نیز مجاهدت لازم است و این مسیر نمی شود، مگر آنکه در همه لحظات زندگی  طبق فرامین الهی و دستورات نبی مکرم اسلام گام برداریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن