گفتگو و مصاحبه

وحدت در همه زمانها یک نیاز مبرم است

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف وحدت مسلمین برعلیه دنیای کفر را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی محمد موحدی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: علت مهم و اصلی هدایت ‌نشدن انسان ها در طول تاریخ به‌ خصوص در عصر حاضر دو دلیل دارد. یکی از دلایل این است که انسان بالغ، ارشاد نشده و مسیر را برایش مشخص نکرده‌ اند و عامل دوم شخص راهنمایی شده است، اما از روی سرکشی و عناد حاضر به پذیرفتن راه راست نیست و جهل و عناد عامل گمراهی او شده است. بنابراین انسان ها یا نمی ‌دانند و یا اگر می ‌دانند فکر دیگری در سر دارند و به دنبال چیزی جز واقعیت هستند.

وی افزود: همه انبیا آمدند تا با جهل مبارزه کنند و مردم را متوجه حقایق دین و معرفت حقیقی نمایند. انسان‌هایی که جهل داشتند با دیدن و شنیدن صدای حقیقت توبه کردند و هدایت یافتند، ولی انسان‌هایی که در وجودشان طغیان، سرکشی، تکبر و غرور بود تا آخرین لحظه دست از گمراهی برنداشتند. نبی مکرم اسلام در اینباره فرمایش می کند، بدترین گمراهی، بعد از هدایت و دانستن و فهمیدن اتفاق می‌افتد.

مولوی موحدی خاطرنشان کرد: کفار چون از اسلام می‌ ترسند در پی حذف اسلام، قرآن، فرهنگ دین و فرهنگ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله هستند و از هر مسیری که بتوانند اهداف خود را دنبال می‌کنند. اما الحمدلله تا امروز بعد از گذشت هزار و چهارصد سال هنوز کسی نتوانسته و نخواهد توانست به لحاظ حجت و دلیل جواب مکتب نبی مکرم اسلام و قرآن کریم را بدهد. کفار با تمام تلاش خود نتوانستند قرآن کریم و احادیث صحیح رسول الله را از مسلمانان بگیرند، در حالی‌ که این بلا بر سر خود یهودیان آمده و از کتاب آنها مطالب مستندی باقی نمانده است .

مدرس حوزه علمیه احناف خواف تصریح کرد: یهودیان و مسیحیان از صدر اسلام تاکنون علیه اسلام مناظره می‌ کنند. حتی مسیحیان نجران در زمان پیامبر اکرم مدعی شدند که حضرت عیسی علیه السلام فرزند خداست، اما قرآن کریم و نبی مکرم جوابشان را دادند. امروزه نیز جنگ مسیحیت بر علیه اسلام است و آنها ازهر فرصتی بهره می برند تا اسلام را به زمین بزنند و ما را از قرآن کریم و دین دور کنند.

در زمان حضرت امام ابوحنیفه رضی الله فرقه‌های گمراه زیادی رشد کردند و ایشان قسمتی از کار خودشان را در مقابل این فرقه‌ها قرار دادند. هدف‌ آنها این بود که اسلام را از چرخه خارج کنند.

وی یادآور شد: دشمنان سر جای خودش ننشسته و بیکار نیستند. گاهی اوقات در داخل کشور یکسری نداها با گرایش به سمت ایران باستان و زرتشتی بلند می‌ شود. از سوی دیگر مشکلات اقتصادی، معیشتی، فقر و … نیز مزید بر علت است و تا حدی می‌ توان گفت که ناکارآمدی شدید برخی مسئولین مهار فقر فرهنگی و مادی باعث شده است تا شیاطین جنی و انسی به اهداف خودشان برسند.

افرادی که فریب ثروت و قدرت و منصب را خورده اند بدانند که زندگی بعد از مرگی که اعتقادشان نسبت به آن ضعیف شده است وجود دارد و به خاطرهمین ضعف اعتقاد، دست از عبادت و خدمت کشیده‌  اند .

این عالم اهل سنت بر اهمیت وحدت تأکید نمود: امروز نیاز جامعه اسلامی این است که به اتحاد و همبستگی به معنای واقعی برسیم. وحدت یعنی عقیده، دین و مذهب هر کس قابل احترام، اما با همبستگی و در جهت واحدی حرکت کنند تا اعلای کلمه‌ الله شود و دشمن به زمین بخورد. ما امروزه نیاز به وحدتی داریم که موجب اقتدار نظام شود؛ وحدتی که ریشه در قرآن و آموزه‌های اسلامی دارد، نه وحدتی که صرفاً در جهت مقابله با دشمن و یا هدفی دیگر باشد. وحدت در همه زمان‌ها و مقاطع یک نیازمبرم است.

مدرس محترم حوزه علمیه احناف خواف اظهار داشت: متاسفانه امروز جهان کفر متحد شده است و وضعیتی که استکبار برای جوامع مختلف به وجود آورده است بسیار اسفناک است. لذا باید حکام کشورهای اسلامی در کنار هم قرار گرفته و برای پیشرفت اسلام و مسلمین با یکدیگر مشورت کنند. به جای اعتماد به دول کفر، دست دوستی با کشورهای اسلامی بدهند. امروزه کفر، جهان اسلام را نشانه گرفته است. انشاالله امت اسلامی در کنار هم متحد شده و آرزوی پلید آنها را باطل خواهند کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن