آنتی شبهات

ادعای یک مسیحی: مسیحی ها دروغ نمی گویند ولی مسلمان ها…(!)

مراد یوسفی

آوای سنت : سخنی که به گمانم، مبلغان مسیحی آن را در جامعه ی ما منتشر می کنند، بحث دروغ گفتن در بین مسلمانان است.
چندی پیش با یک نوکیش مسیحی صحبت می کردم، گفتم چرا از اسلام خارج شدی؟ گفت در بین مسیحی ها دروغ گفتن وجود ندارد، ولی مسلمانها بسیار دروغ می گویند(پیشتر هم این سخن را دقیقاً در بحث مسیحی ها و مسلمانها شنیده بودم)… در آنجا به او پاسخ دادم و ان شاء الله در این جا هم این ادعا را نقد می نماییم.

پاسخ:

?الف) اگر همه ی مسلمانهای جهان دروغ بگویند، باز هم دروغگویی آنها «به خودشان» برمی گردد نه «به دین شان».
چون دروغ گفتن در اسلام حرام است، افرادی که می خواهند بیشتر مطالعه کنند می توانند به کتاب های مربوطه مراجعه نمایند، ولی ما چند آیه و حدیث را به عنوان نمونه ذکر می نماییم:

?إنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ کَذَّابٌ?(غافر/۲۸)
قطعا خدا کسی را که افراط کار و بسیار دروغگو باشد را هدایت نمی‏کند

? فاجتَنِبُوا الرِّجسَ مِنَ الأوثَانِِ ِ وَاجتَنِبُوا قَولَ الزُّورِ ?(حج/ ۳۰)
پس از پلیدی بتها دوری کنید و از گفتار باطل اجتناب ورزید( از گفتن دروغ بپرهیزید.)

?قالَ رسول الله (ص): أَلَا أُنَبِّئُکُمْ بِأَکْبَرِ الْکَبَائِرِ؟ قُلْنَا: بَلَى یَا رسول الله قَالَ: الْإِشْرَاکُ بِاللَّهِ وَعُقُوقُ الْوَالِدَیْنِ، وَکَانَ مُتَّکِئًا فَجَلَسَ فَقَالَ: أَلَا وَقَوْلُ الزُّورِ!‌ وَشَهَادَهُ الزُّورِ! فَمَا زَالَ یُکَرِّرُهَا حَتَّى قُلْنَا لَیْتَهُ سَکَتَ?. (متفق علیه).

رسول الله (ص ) فرمودند: آیا شما را از بزرگترین گناهان کبیره باخبر نسازم؟ گفتیم: آری یا رسول الله فرمودند: شریک قرار دادن با خداوند متعال و نافرمانی از پدر و مادر، پیامبر اسلام هنگام سخن گفتن تکیه کرده بود، نشست و فرمود: سخن دروغ و شهادت دروغ است و به تکرار این سخن ادامه داد چندان که ما گفتیم ای کاش سکوت می‌فرمودند.

?توجه:
راغب اصفهانی در واژه « زور » در این مبحث، دروغ را مصداق بارز « قول زور» دانسته است و می نویسد: دروغ را «زور» گفته‌اند؛ چون از جهت خود منحرف است. ( راغب اصفهانی، ۱۶۱۶ق، ص ۳۸۷، ماده زور؛ قرشی، ۱۳۶۱ش، ۳ج، ص ۱۸۹)

?ب)

▪️ما کاری به رفتار مسیحی ها نداریم، چون رفتار آنها هم به خودشان برمیگردد، ولی آیا اعتقادات تحریف شده ی آنها کلا صحیح است؟ و مطالب نادرستی در آن یافت نمی شود؟

➖آیا ادعای نادرستی که می گوید خدا پسر دارد! (حضرت عیسی (ع) پسر خداست)، صحیح است؟(و دروغ نیست…؟)

➖آیا انکار نبوت رسول خدا(صلی الله علیه و سلم) با او وجود این همه نشانه های آشکار، درست است؟

➖آیا انکار الهی بودن قرآن، با وجود عظمتی که این کلام دارد، درست است؟

➖آیا تحریف انجیل و نسبت دادن امور دلبخواهی به آیین خداوند (مسیحیت هم در زمان خود و قبل از تحریف، آیین پاک خداوند بوده است) درست است؟

▪️البته می دانم، اگر یک مبلغ مسیحی این پیام را بخواند می گوید، شما طبق دیدگاه خود این سخنان را مطرح می نمایید، در پاسخ می گوییم:

?شما حق خودتان است که دفاع کنید و این را بفرمایید ولی باور کنید، ما طبق «نشانه ها» و «اثبات هایی» که در مورد دیدگاهمان داریم چنین حرفی می زنیم.
و سخن ما صرفاً بخاطر اعتقاد نیست که از روی ایمان و اعتقاد به دین خودمان بگوییم، مسیحیت تحریف شده موارد «نادرستی» مطرح می نماید.
(این اطمینان، پس از بررسی آثار شما ایجاد شده و امیدوارم، شما هم تجدید نظر بفرمایید)

?نکته:
اسلام تحت شرایط خاص، مثلا اسیر بودن نزد دشمن(شرایط جنگی) یا اینکه جان شخصی در خطر باشد، اجازه داده که سخن درست را بر زبان نیاوریم، ولی آیا راستگویی در چنین مواردی مصداق بارز ساده لوحی نیست!
یعنی مسیحیان و دشمنان اسلام، در چنین مواقعی سیاست به خرج نمی دهند و راستش را می گویند؟

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن