آنتی شبهات

القابی که قرآن در مورد کافران مطرح نموده

مراد یوسفی

آوای سنت : یک نکته ی مهم در مورد القاب و عناوینی که قرآن در مورد کافران مطرح نموده است

در مورد القاب و عناوینی که در قرآن برای کفار و مشرکان بیان شده و اکنون مخالفان اسلام آن را فحش و بی احترامی می دانند، لازم است یک نکته ی مهم را بیان نماییم:

?الف)

▪️ همانگونه که بارها بیان نموده ایم، منظور این آیات افرادی است که می دانند حقیقت چیست، اما بخاطر غرور و شهوت و انواع بهانه های دیگر، خود را به خواب می زنند.
▪️حال از ناباوران سوال می پرسیم، برای چند لحظه کاری به درستی یا نادرستی قضایا نداشته باشید و تصور کنید اسلام حق است، آیا در صورت حق بودن اسلام، کسانی که این حق را بدانند و خود را به بی خبری بزنند، شایسته ی چنین توصیفاتی هستند یا خیر؟ (به نظر بنده هر اسلام ستیز منصفی پاسخش به این سوال مثبت است و می گوید بله اگر اسلام حق باشد، این القاب قبول است…)
دقیقاً مانند صفت دزد. اگر کسی دزدی کرده باشد، به او بگوییم دزد، بی احترامی نکرده ایم، اما اگر دزدی نکرده باشد بی احترامی است.
▪️و مشخص است که ناباوران در اینجا می گویند، خوب اگر طرف دزد نباشد چه؟ آیا رواست به او بگوییم دزد؟ یا اگر اسلام حق نباشد چه، آیا رواست به مخالفانش چنین القابی نسبت بدهد؟
می گوییم، خیر؛ اگر اسلام حق نباشد، این القاب هم درست نیستند و دقیقاً اسلام از موضعی که خود را حق می داند چنین آیاتی بیان فرموده است.

?ب)

▪️با توجه توضیحات ذکر شده، به یک نکته ی مهم می رسیم، و آن هم این است که، «دلیلی ندارد مسلمانها و غیر مسلمانها بر روی وجود این القاب در قرآن بحث کنند»
▪️بلکه «محل نزاع جای دیگریست» و آن هم حق یا نا حق بودن اسلام است… یعنی اگر اسلام درست باشد، پس این القاب هم مشکلی ندارند و اگر اسلام مشکل داشته باشد، پس این القاب ناروا و بی احترامی هستند.

?ج)

▪️حال ما در این یادداشت نمی خواهیم در مورد حق یا نا حق بودن اسلام حرف بزنیم و بارها در این مورد حرف زده ایم و دلایل فراوانی مبنی بر درست بودن اسلام ارائه داده ایم، اما توجه به نکات فوق برای شفاف تر شدن هر چه بهتر مساله ی بیان شده لازم است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن