آنتی شبهات

اگر خدا همین امروز ظالمان را نابود کند…

آوای سنت : اگر خدا همین امروز ظالمان را نابود کند…

?الف)

️ناباوران و اسلام ستیزان، همیشه این را به روی ما می آورند که چرا خدا وارد عمل نمی شود و جلوی ظالمان را نمی گیرد…
▪️پس یا ناتوان است، یا از دیدن این صحنه ها لذت می برد، یا اصلا خدایی وجود ندارد و گزینه آخر(عدم وجود خدا) را برگزیده اند.

?ب)

▪️البته ما به استدلال این افراد پاسخ داده ایم و بارها گفته ایم، شما یا بحث خدا را مطرح نکنید! یا اگر در مورد ایشان حرف می زنید به برنامه ای که تعیین فرموده هم نگاه کنید و ببینید خودشان در این مورد چه نظری دارند و به صورت خلاصه، این عدم اقدامشان بخاطر چیست؟
▪️-و پاسخ این سوال هم واضح است، الله متعال خودش در قالب مفاهیم مختلف بیان فرموده: «قرار نیست»، در این دنیا به صورت تمام و کمال وارد عمل شوم، چون این دنیا سرای آزمایش است… و در سرای دیگر تمام حقوق را به صورت کامل ادا خواهم کرد.

?ج)

▪️ولی ما در این یادداشت فرض را بر این می گذاریم، «همین امروز» خدا وارد عمل می شود و جلو چشم مردم جهان، ظالمان و فاسدان را مورد شکنجه و نابودی قرار می دهد…
▪️به نظر شما واکنش ناباوران چه خواهد بود؟ نفس عمیقی می کشند و می گویند، این بار دلمان راحت شد و ایمان می آوریم؟
▪️-باور کنید این طور نخواهد بود…
▪️و این بار علیه خدا حرف می زنند و می گویند، ای داد… این خدا چقدر بی رحم است. چرا عطوفتی ندارد! انتظار دارید به چنین کسی ایمان بیاوریم؟ ما هرگز به چنین کسی ایمان نخواهیم آورد…

?د)

▪️ممکن است یکی از ناباوران بگوید، از کجا می دانید رفتار ما این خواهد بود؟ شما که مدعی هستید فقط خدایتان غیب می داند؟
▪️در پاسخ می گوییم، چون در شرایط مشابه (با اندکی تفاوت زمانی) واکنش شما را دیده ایم… واکنشی که دقیقا به «دفاع از ظالمان و ستمگران» و «مقابله با خداوند»، ختم شده است.
▪️ابتدا به آیاتی که در مورد عذاب الهی برای قوم عاد و ثمود و افرادی چون فرعون و نمرود نازل شده است نگاه کنید و سپس به واکنش خودتان هم نظر بیفکنید!
▪️به جای اینکه بگویید، خداوند وارد عمل شده و شر این ظالمان و مستکبران را کم کرده است، می گویید «ببینید خداوند چقدر بی رحم است» و باقی شبهاتی که در این زمینه مطرح می کنید…

?ه)

لذا ناباوران نمی توانند:

?۱. هم برهان شر را مطرح کنند و بگویند چرا خدا وارد عمل نمی شود
?۲. و هم از وارد عمل شدن های خداوند شاکی باشند و بگویند، چرا وارد شد و این اقوام را نابود کرد!

▪️و این یک تناقض فکری بزرگ در اندیشه و ادعاهای آنان است.

?و)

▪️مجبوریم باز هم همان سخنان همیشگی را تکرار نماییم و بگوییم:

?▪️«ناباوران به الحاد ایمان آورده اند و تا به این ایمان شک نکنند… و به صورت بی طرفانه به قضایا نگاه نکنند، هیچ تغییری در قلوب آنها ایجاد نخواهد شد.

▪️جالب این جاست که افراد نام برده، همین نکته را به «مومنان به الله» گوش زد می نمایند، اما برای خودشان (مومنان به الحاد) به کار نمی برند و تصور می کنند به مقصد رسیده اند.

▪️آری، می دانم واکنش برخی از ناباوران چیست… می گویند آیا خودتان هم بی طرفانه مطالعه می کنید… می گوییم بله، باور کنید ما هم (پژوهشگران اسلامی) بدون تعصب به قضایا نگاه کرده ایم و سخن موافقان و مخالفان اسلام را مطالعه نموده ایم و به این نتیجه رسیده ایم، آن «مورادی که تحت عنوان اشکال» علیه اسلام مطرح شده اند، «خودشان دارای اشکالات و انحرافات» هستند، و اسلام را به عنوان دین رستگاری برگزیده ایم.

▪️و امیدواریم و دلسوزانه از شما درخواست می نماییم، که شما هم این گونه باشید و با مطالعات دو طرفه به میدان استدلال وارد شوید…. چون مرگ در کمین است و بعد از دیدن فرشته ی مرگ توبه ای پذیرفته نخواهد شد…»▪️?

?و السَّلاَمُ‌ عَلَى‌ مَنِ‌ اتَّبَعَ‌ الْهُدَى‌? (طه، ۴۷)

و درود بر آن کس باد که از هدایت پیروی می‌کند…

?به قلم: مراد یوسفی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن