آنتی شبهات

طعنه ی یکی از اسلام ستیزان به مسلمانان !

به قلم : مراد یوسفی

آوای سنت : شبهه : مسلمانها مثل چهارپایان هستند، چرا ناراحت می شوید، این که بد نیست…

پاسخ :

?الف)

▪️لابد می دانید که شخص نویسنده دارد به یکی از آیات قرآن طعن وارد می کند، آنجا که می فرماید «بیشتر» این اشخاص “مانند” چهارپایان هستند…

?أمْ‌ تَحْسَبُ‌ أَنَ‌ أَکْثَرَهُمْ‌ یَسْمَعُونَ‌ أَوْ یَعْقِلُونَ‌ إِنْ‌ هُمْ‌ إِلاَّ کَالْأَنْعَامِ‌ بَلْ‌ هُمْ‌ أَضَلُ‌ سَبِیلاً? (فرقان، ۴۴)

آیا گمان می‌بری که بیشتر آنان (چنان که باید) می‌شنوند یا می‌فهمند؟! (نه! آنان تفکّر و تعقّل ندارند). ایشان همچون چهارپایان هستند، و بلکه گمراه‌تر.

▪️و حال همان عبارت را برای ما بکار برده و بعد خودش می گوید این که چیزی نیست چرا ناراحت می شوید؟ (گویا ما به اسلام ستیزان گفته ایم، چرا ناراحت می شوید! این که چیزی نیست. حاشا اگر ما چنین چیزی گفته باشیم)

▪️شاید برخی ها با دیدن این شبهه ناراحت شوند، ولی باورکنید من ناراحت نشدم و مثل همیشه برایم ثابت شد که واقعا اسلام ستیزان اسلام را نشناخته اند و مدام اسلامی را مورد نقد قرار می دهند که در ذهن خودشان ساخته اند….
▪️و خیلی امیدوار شده ام با توضیحاتی که ان شاء الله در پاسخ به این شبهه خواهم نوشت، حداقل این بار، مخالفان مفهوم آیه ی فوق را به درستی دریافت نمایند و دست از بی انصافی و شبهه پراکنی بردارند…

?ب)

?اما پاسخ صریح و بسیار خلاصه ی ما به این شبهه چیست؟

?دوست عزیزی که این جمله را نوشته ای:

▪️اگر من منابع در اختیارم باشد اما نیروی تفکر، تعقل و نداهای درونی خود زیر پا بگذارم
همچنین سخنان دلسوزانه ی اطرافیان را رد کنم.
بعد به خاطر تبلیغات و سیاه نمایی برخی از افراد/ یا تکبر/یا غلبه ی هوس ها، حقیقت را انکار نمایم…

? آن موقع حق خودتان است که به بنده بگویید مانند چهارپایان هستم … و حق ناراحت شدن هم ندارم.

?اما اگر این گونه نبودم چه؟ آیا باز هم رواست که از چنین تعبیری برای بنده استفاده کنید؟

▪️لذا باید بدانید، خطاب قرآن به چنین کسانی است و کسانی که چنین ویژگی هایی دارند به «چهارپا تشبیه شده اند»، «نه اینکه بفرماید غیر مسلمان ها چهارپا هستند!».
خودتان خوب میدانید، فرق است بین سخن گفتن از فرد بی خیال و متکبری که مانند حیوانات بی تعقل رفتار می کند، با شخصی که از اندیشه ی خود استفاده ی درستی دارد.

?ج)

▪️بیایید برای چند لحظه، بحث دین و دیانت را کنار بگذاریم
تصور کنید یک «برنامه ی زندگی» برای برخی از افراد تدوین شده است، برخی ها با وجود آگاهی، درک، شعور، اراده و… به خاطر بغض و کینه، یا هوس رانی، یا تکبر، یا ترس از دست دادن موقعیت و… به آن پشت می کنند.
▪️به نظر شما اگر چنین شخصی با وجود داشتن کتاب و آگاهی، به یک حیوان بی تعقل «تشبیه»شود، بی احترامی صورت پذیرفته است؟
▪️اگر می گویید بله بی احترامی است و فرد باید آزاد باشد، می گوییم خواهشاً کمی انصاف داشته باشید و ارزش بیشتری برای علم و آگاهی قائل شوید.

?د)

▪️پاسخ و نقد اسلام ستیزان به متن فوق قابل پیش بینی است. یقیناً خیلی از آنها می گویند، کدام علم و آگاهی، کدام معرفت و تفکر… چرا خودتان می برید و می دوزید، چه کسی گفته آنچه شما می گویید حق است و درست؟
▪️که در پاسخ می گوییم، وقتی می گوییم بی انصافی می کنید بدانید منظورمان چیست:

➖۱. به حدیث ضعیف استناد می کنید و آن را عین دین می دانید، در حالی که مسلمانها خودشان قبولش ندارند
➖۲. به تفسیر های نامربوط پر و بال می دهید، در حالی که مسلمانها می گویند تفسیر یک فهم بشری است، کدام منطقی تر باشد آن را می پذیریم و اصراری بر یک تفسیر خاص نداریم
➖۳. به فرض های ثابت نشده ی علمی اتکا می کنید و آن را اتمام حجت می دانید، در حالی که در همان جهان علم، دیدگاه های مخالف و نقد های قدرتمندی در مورد همان فرض ها مطرح شده است (و کاملا مشخص است که بی طرفانه بررسی نمی کنید)
➖۴. رفتارنادرست و گندکاری برخی از مسلمان ها را عین دین می دانید، در حالی که خودتان هم می دانید این دین نیست.
➖۵. مدام شبهات را منتشر می کنید، اما دریغ از اندکی مطالعه ی دوطرفه تا ببینید کارشناسان اسلامی در مورد آن چه گفته اند

?ه)

▪️توبه کنید عزیزان…
تا دیر نشده توبه کنید…، مطمئن باشید، درهای توبه تا پیش از مرگ باز است:

? قلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ? (زمر، ۵۳)

بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.

?به قلم:
م.ی/ ۵ اسفند ماه ۱۳۹۹

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن