آنتی شبهات

ناسا تحقیقات انجام داده و شما مسلمانها عکس ها را منتشر می کنید و می گویید سبحان الله!

دکتر مراد یوسفی

آوای سنت : خودتان می دانید که مردم جهان از تصاویر تلسکوپ جیمز وب متحیر شده اند و در بیشتر کانالها و سایت ها از آن سخن گفته می شود.

ما کانال های اسلامی هم همین تحیر را داریم و می گوییم، سبحان الله، یا فتبارک الله احسن الخالقین… اما ظاهرا این سخن به مذاق برخی از اسلام ستیزان خوش نیامده، لذا یکی از آنها امروز شبهه ای که در این یادداشت به آن پرداخته ایم را مطرح کرد…

شبهه:

ناسا تحقیقات انجام داده و شما مسلمانها عکس ها را منتشر می کنید و می گویید سبحان الله.

پاسخ:

?الف)

▪️ناسا فقط «چند عکس» از کائناتی منتشر کرده که آفریده ی خداوند متعال است، لذا وقتی می گوییم سبحان الله، برای آن خالق مقتدر و توانا تسبیح انجام می دهیم…

▪️کسی که خود آن کائنات را ساخته است، کسی که فرمانروا و صاحب این کائنات است… حال انتظار دارید ایشان را فراموش کنیم! و فقط به تعریف و تمجید از کسانی بپردازیم که توانسته اند این شگفتی را “کشف” کنند!

▪️بزرگواران ما بارها بیان نموده ایم، اینکه از الله متعال به عنوان خالق این کائنات عظیم یاد می کنیم، به معنای کم ارزش کردن فعالیت دانشمندان نیست. واقعا هزاران دانشمند سالها تلاش کرده اند و عمر خود را به پای این پروژه ها گذاشته اند، ولی بحث «تلاش های بشر برای “شناخت” آفریده های خداوند» یک موضوع است و «تسبیح برای فروانروایی که این زیبایی ها را خلق کرده است» یک موضوع دیگر…

?ب)

▪️بله ما مسلمانها در پروژه های فضایی نقشی نداشته ایم و داریم از نتیجه ی زحمات این دانشمندان استفاده می کنیم و لذت می بریم، ولی شما اسلام ستیزان ایرانی بفرمایید بگویید، چه نقشی داشته اید! طوری حق به جانب حرف می زنید انگار خودتان جزو دانشمندان سازنده ی تلسکوپ جیمزوب بوده اید. غیر از این است که مثل ما عکس ها را از اینترنت دانلود می کنید!

▪️هرچند اگر تمام دانشمندان ناسا متشکل از اسلام ستیزان ایرانی باشد، طبق نکاتی که در قسمت «الف» بیان شد، دلیلی ندارد به ذکر و تسبیح ما ایراد وارد کنند.

امیدوارم، این گونه نباشید و منصفانه تر به قضایا نگاه کنید.

?ج)

▪️احتمال می دهم، یکی از مخالفان بعد از خواندن این متن بگوید، از کجا می دانید این کائنات ساخته ی خداست…

▪️(هر چند توضیحات زیاد است ولی بسیار خلاصه) می گوییم، با انتشار این عکس های جدید و آشکار شدن این همه شگفتی، ما بر دلایل خود مصرتر شدیم که این همه پیچیدگی نمی تواند خود به خودی بوجود آمده باشد، و با مردود نمودن ایجاد خود به خودی و مطرح شدن بحث سازنده، چه کسی جز شخصی که ادیان به عنوان خدا معرفی نموده اند، توانایی خلق این همه عظمت را دارد! چون کسی که کوچکترین ضعفی داشته باشد، از درجه ی خدایی ساقط می شود و توانایی ایجاد این زیبایی ها را هم نخواهد داشت.

▪️اصلا اگر سازنده ی این هم پیچیدگی خدای مالک و مدبر نبود، خیلی وقت بود که این کائنات بهم ریخته بود و ما وجود نداشتیم که الان این حرفها را بزنیم.

?الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ طِباقاً ما تَرى‌ فِی خَلْقِ الرَّحْمنِ مِنْ تَفاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرى‌ مِنْ فُطُورٍ «۳» ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنْقَلِبْ إِلَیْکَ الْبَصَرُ خاسِئاً وَ هُوَ حَسِیرٌ «۴»? (ملک: ۳-۴)

همان کسى‌که هفت آسمان را طبقه طبقه آفرید. در آفرینش خداوند رحمان هیچ خللى نمى‌بینى. بار دیگر دیده باز کن، آیا هیچ شکافى مى‌بینى؟ باز، پى در پى چشم خود را برگردان (و تماشا کن، خواهى دید که) چشم در حالى که خسته و ناتوان است به سوى تو بازمى‌گردد (بدون آن که نقص وخللى مشاهده کند).

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن