آنتی شبهات

نقطه آغاز جهان از زبان فیزیک دانان

آوای سنت : نقطه آغاز جهان از زبان فیزیک دانان:
چند فرضیه از جانب آتئیست ها ادعا می شود که عبارتند از:
جهان نقطه آغازی نداشته و یا از یک خلا کاذب به وجود آمده است

نقد و بررسی:
جناب «فرد هیرن» در کتاب «آفرینش گیتی» پاسخ هایی را در مورد حالت کیهان شناسای پایا مطرح می کند که ما عین آنرا می آوریم: …..

در حالتی از کیهان شناسی بنام کیهان شناسی «حالت پایا» دانشمندانی مانند «هویل مصرانه» به دنبال راهی برای اثبات بی آغاز بودن جهان هستند زیرا اگر جهان دارای آغازی باشد باید به عوامل خارجی غیر مادی منتهی بشه که از طریق علمی نمی توان آن را کاوش کرد.

فرد هیرن؛ آفرینش گیتی
اگر کیهان شناسی حالت پایا وجود داشته باشد و جهان در زمان گذشته به وجود آمده باشد باید کهکشان های جوان را دور تر ببینیم ولی دقیقا برعکس این پدیده رخ می دهد و کهکشان های پیر را در نقاط دورتر می بینیم این به این معنی است که؛ کهکشان های پیر از آغاز جهان به سمت نقاط دورتر حرکت کرده اند در نتیجه جهان انبساط یافته و اگر این فرآیند برعکس شود به یک نقطه ختم می شود پس در نتیجه؛ جهان آغازی داشته است.

«میلتون راتمن» یکی از فیزیکدان بزرگ می گوید:
«هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم در خصوص وجود پیش از« مهبانگ »اطلاعاتی بدست آوریم.تمام قوانین فیزیک حتی قوانین مربوط به« نسبیت عام »در زمان پیش از« پلانک »فرو می پاشد.

وی می گوید که «مهبانگ» با افت و خیز های کوانتمی آغاز شد و این افت و خیزها ماده و انرژی را در لحظه ای پیش از زمان به وجود آوردند پیش از این هیچ چیز رخ نداده است. و همچنین جناب «کارل ساگان» نیز در این اندیشه بود که پیش از مهبانگ هیچ اتفاقی نیفتاده است.
پائول دیویس؛ خدا و فیزیک مدرن؛ فصل دوم ص ۷۴

«فرد هویل» می گوید؛ «خواص فیزیکی خلأ کاربرد دارند بنابراین آنها چیزی هستند؛ (پس؛ عدم مطلق نیستند و نظریه جهانی از عدم باطل است)
فضا در جهان ما خلا کاذب نامیده می شود زیرا داری خواصی است که بیش از هیچ بوده و دارای ذرات کوانتمی میباشد و در واقع خالی نیست بدین ترتیب پس؛ خلا کاذب به علت نیاز دارد.

«جمیز ترورن» فیزیکدان دانشگاه «شیماگور» می گوید؛
«من شرح دادم که چگونه انرژی می تواند به پروتون و ضد پروتون تبدیل شود و ماده به وجود آید.پروتون وضد پروتون نمی توانند از هیچ به وجود آیند.شما می توانید ماده و ضد ماده به وجود آورید ولی باید انرژی در دسترس داشته باشید »
پائول دیویس؛ خدا و فیزیک مدرن؛ فصل سوم؛ ص ۹۷ و ۹۹ و ۱۰۰

همچنین بر طبق نظریات «هویل»؛ جهان باید عمری معادل صد_تریلیون سال داشته باشد که در هر حال حتی با داشتن این عمر طولانی نیز یک نقطه آغازینی داشته است.

آلبرت انشتین:
«چیزی بنام فضای خالی یعنی فضای بدون میدان وجود ندارد فضا و زمان خود به خودی به وجود نیامده است بلکه از کیفیتی ساختاری بنام میدان تشکیل شده است»
«پل دیویس» اخترشناس بزرگ؛ هنگامی که از او می پرسند چگونه چیزی می تواند از هیچ به وجود آید؟
پاسخ می دهد:
«نه فقط باید پرسید که چگونه ماده از هیچ هست شده است.بلکه باید پرسید که ابتدا فضا و زمان چگونه به وجود آمده اند؟ »
پائول دیویس؛ خدا و فیزیک مدرن؛ فصل چهارم؛ ص ۱۴۰ و ۱۴۱ و ۱۴۲

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن