آنتی شبهات

چرا خدا کمکش نمی کند ؟!

دکتر مراد یوسفی

آوای سنت : خدایا این نکته را چند بار باید توضیح دهیم تا جوانانی که می گویند دیگر خدا را قبول نداریم، تامل نمایند…

?تصور کنید، یک فقیر از گرسنگی می میرد، افرادی از این صحنه ی دردناک عکس می گیرند و آن را منتشر می نمایند، حال بعد از دیدن این صحنه:

?- یکی از جوانان شاکی می شود و می گوید:

چرا خداوند به او کمک نمی کند؟

▪️-می گوییم:

برادر عزیز، خداوند متعال به صورت تلویحی فرموده، ای انسانها من برای شما منابع و ثروت فراوانی در زمین گذاشته ام، حال شما خودتان باید وارد عرصه شوید و آن را به صورت عادلانه تقسیم نمایید.

?- آن جوان می گوید:

بله همینطور است، ما به مردم می گوییم، به ثروتمندان می گوییم، اما متاسفانه آنها تکانی به خود نمی دهند…. خوب با این وجود چرا خدا خودش وارد عمل نمی شود؟
حالا که اینطور است و خدا وارد عمل نمی شود، پس ما هم می گوییم «خدایی وجود ندارد» و «ناباور می شویم».

▪️-می گوییم:

➖خوب دوست عزیز، اگر قرار باشد، هر کم کاری رخ داد خداوند وارد عمل شود، این بار افرادی که اهل کار کردن می باشند هم دست بر می دارند و می گویند بالاخره خدا که وارد می شود و دلیلی ندارد ما خودمان را خسته کنیم. و به مرور شیرازه ی کارها و مسئولیت های اجتماعی از هم می پاشد. (اصلا آن موقع فلسفه ی این زندگی چیز دیگری می شود و این خلقت طور دیگری خواهد بود…انصراف از این نوع خلقت، انصراف از بسیاری از امتیازات هم خواهد بود… معرفت، علم، اختیار و اراده…)

➖برای مثال، یک مدرسه را در نظر بگیرید، اگر دانش آموز تنبلی درس نخواند و برای او ۲۰ بگذارند… این بار دانش آموزان دیگر هم بی انگیزه می شوند و می گویند چه نیازی است درس بخوانیم، بالاخره برای ما هم نمره ی خوبی اعمال می شود. و این گونه شیرازه ی مدرسه و امر مهم علم آموزی از هم می پاشد.

➖شما باید این سخنان را به ثروتمندانی که حق فقرا را نمی دهند، بگویید، … نه اینکه، چون توانایی پول گرفتن از آنها را ندارید، به عقاید خود حمله نمایید و بگویید خدایی وجود ندارد!

➖ مگر خداوند نفرموده قسمتی از مالتان را به فقرا بدهید؟ مگر زکات مال یکی از ۵ رکن اسلام نیست؟

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام یک سوالی هست در مورد برهان شر میشه بیشتر توضیح دهید بخصوص در مورد شر طبیعی

    سوال دوم

    . اینکه آیا خدا خیرخواه و مهربان مطلق هست ؟

    فرض کنید اول هیچ چیزی نبوده جز خدا یعنی اگر این رو در نظر داشته باشیم وقتی فقط و فقط خدا بوده

    و اگر خدا مهربان مطلق بوده چرا خلقت او به اینجا رسیده که شر وجود داشته باشه ؟

    یعنی سوالم اینه فقط مطلقا که فقط خدا بوده و هیچ چیزی نبوده و از طرفی او خیر مطلق و مهربان مطلق هست چگونه در خلقتش فکر شر بوجود آمده

    وقتی مبنا و مبدا بطور کامل و مطلق مهربان هست پس این شر از چه نکته ای شروع شده و در جهان سر به بیرون اورده آیا نمیشه استدلال کرد این یعنی خدا در کنار خیرخواهی اش یک ذره ای شر هم بوده است در همان ابتدا ( امیدوارم منظورمو از سوال دوم فهمیده باشید )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن