اخبارخارجی
موضوعات داغ

آخرین اخبار زلزله مهیب در ترکیه (در حال به روز رسانی)

آوای سنت : صبح امروز زلزله‌ای ۷.۸ ریشتری جنوب ترکیه را لرزاند. شدت این زمین لرزه در حدی بالا بوده که در عراق، سوریه و لبنان نیز احساس شده و مردم به خیابان‌ها آمده اند.

تا این لحظه، گزارش‌هایی از احساس این زمین‌لرزه در کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و… ثبت شده است.

مردم، شبانه در بسیاری از شهر‌های ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده‌اند.

اردوغان ریس جمهور ترکیه درباره زلزله گفت: هنوز نمی‌توان برآورد دقیقی از خسارت‌های زلزله داشت.

همه یگان‌ها و مؤسسات و نهاد‌ها تحت فرماندهی اداره حوادث و فوریت‌ها به حال آماده‌باش کامل سطح ۴ درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود.

وزارتخانه‌های بهداشت و کشور و نیز اداره حوادث و فوریت‌ها و ادارات همه استان‌ها و تمامی دیگرمؤسسات باید به‌سرعت، کار امدادرسانی را ادامه دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری، انفجاری در خطر لوله گاز استان ختای ترکیه به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش،‌مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه اعلام کرد در پی زمین‌لرزه شدید که مرکز آن در ترکیه بود و مناطقی از غرب آسیا را نیز لرزاند، در حال بررسی احتمال خطر سونامی در منطقه است.

شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز، تاکنون مرگ ۵۳ تن در سراسر ترکیه و مرگ ۸۶ نفر دیگر در سوریه تأیید شده است.

شبکه الجزیره در خبری فوری اعلام کرد شمار جانباخته‌گان زلزله امروز در سوریه به ۵۴۷ نفر افزایش یافته است.

اردوغان: زلزله امروز فعلا ۹۱۲ کشته و ۵۳۸۵ زخمی برجای گذاشت

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه زلزله امروز بزرگترین فاجعه در این کشور از سال ۱۹۳۹ میلادی است، گفت در این بلای طبیعی تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر کشته و حدود ۵ هزار و ۳۰۰ تن مجروح شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن