اخبارخارجی

«آگوست» ماه قدردانی از مسلمانان آمریکا اعلام شد

آوای سنت : شورای شهر فولرتون از شهرهای حومه لس‌آنجلس، ماه آگوست را به عنوان ماه قدردانی از خدمات مسلمانان آمریکا اعلام کرد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای روابط آمریکایی اسلامی، شهر فولرتون (Fullerton)، در حومه لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا، با هدف گرامیداشت میراث و فرهنگ مسلمانان آمریکایی، ماه آگوست را به عنوان «ماه تقدیر از مسلمانان آمریکا» نام‌گذاری کرد.

دفتر منطقه لس‌آنجلس شورای روابط آمریکایی ـ‌ اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد این امر پس از همکاری گسترده با احمد زهرا، عضو شورای فولرتون، صورت گرفت.

فیاض نوابی، مدیر بخش سیاستگذاری و حمایت این دفتر گفت: با افزایش اسلام‌هراسی در سطح جهان، قدردانی از سهم مسلمانان در جامعه ما بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. ما از احمد زهرا، عضو شورا تشکر می‌کنیم که این امر را محقق کرد.

نوابی افزود: برای تأمین حقوق مسلمانان در این کشور و خارج از آن راهی طولانی داریم اما این قطعاً گامی در جهت درست است.

این بیانیه علاوه بر حمایت از تعیین ماه قدردانی از مسلمانان آمریکایی، همچنین از آمریکایی‌ها می‌خواهد این ماه را با مراسم مناسب گرامی بدارند و از مشارکت‌ها و نقش جدایی‌ناپذیر مسلمانان آمریکا در اقتصاد، فرهنگ و هویت شهر فولرتون تجلیل کنند.

همچنین در این بیانیه از کمک‌های مرکز اسلامی فولرتون، خدمات جامعه زیتون و خیریه ICNA به شهر فولرتون و ساکنان آن قدردانی شده است.

این تنها مناسبت برای گرامیداشت خدمات مسلمانان در آمریکای شمالی نیست. در کانادا، ماه اکتبر از سال ۲۰۰۷ به عنوان ماه تاریخ اسلام به رسمیت شناخته شد، به این دلیل که مسلمانان کانادایی به این کشور کمک‌های مهمی کرده‌اند.

همچنین در ایالت اوهایو، روز اسلامی اوهایو از سوی این ایالت به رسمیت شناخته شده است که از سال ۱۹۸۷ دومین شنبه در ماه اکتبر به این مناسبت جشن گرفته می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن