اخبارخارجی

ابراز همدردی جامعه مسلمانان کانادا با بومیان این کشور

آوای سنت: ۷۵ نفر از امامان مساجد کانادا بطور همزمان در سخنانی با بومیان این کشور بواسطه کشف گورهای دسته جمعی مربوط به کودکان ابراز همدردی کردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از الجزیره، ۷۵ نفر از امامان مساجد در شهرهای مختلف کانادا بطور همزمان در مراسم نماز جمعه با بومیان این کشور ابراز همدردی کردند.

«آریج انور» (Aarij Anwer) امام جماعت مسجد لندن در شهر انتاریو، در خطبه های نماز جمعه گفت: همه ما باید درد جامعه بومی را در اینجا احساس کنیم زیرا ما دیده ایم که امپریالیسم با کشورهای ما چه می کند.

بر اساس این گزارش، انور یکی از ۷۵ امام جماعتی بود که روز جمعه در سراسر کانادا به ابراز همدردی با بومیان کانادا پرداختند. این اقدام جامعه مسلمانان کانادا به دنبال کشف گورهای دسته جمعی بدون نام که متعلق به کودکان بومیان این کشور بود انجام شد.

از گورهای دسته جمی کشف شده در کانادا بقایای اجساد یک هزار کودک بدست آمده است. بر اساس این گزارش، در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن