اخبارخارجی

اجرای ۳۰ طرح توسعه‌ای در مکه در آستانه ماه رمضان

آوای سنت : مسئولان شهر مکه در حال تکمیل ۳۰ طرح توسعه‌ای در این شهر هستند تا در آستانه ماه مبارک رمضان وجهه زیبا و مدرنی به این شهر ببخشند.

به نقل از زاویه، صالح بن ابراهیم الرشید مدیر عامل کمیسیون سلطنتی شهر مکه و اماکن مقدس اعلام کرد که این کمیسیون در حال کار بر روی توسعه بیش از ۳۰ طرح جدید در مکه است تا وجهه مدرنی به این شهر ببخشد.

الرشید این سخنان را در جلسه بیست و دومین مجمع علمی حج و عمره بیان کرد. محله‌های جدید با حفظ هویت معماری مبتنی بر ۳ اصل بنا می‌شوند که شامل برنامه دوم توسعه عربستان برای مسجدالحرام، بناهای سنتی مکه مکرمه و سومی بر اساس ماهیت دره‌ها و کوه‌های مکه است.

وی گفت که این کمیسیون پروژه‌های متعددی را در مورد چند موضوع از جمله راه‌های کمربندی راه اندازی کرده است. وی تأیید کرد که برای تسهیل رفت و آمد، جاده کمربندی چهارم را افتاح کرده‌اند.

وی افزود: اولین جاده کمربندی برای تردد در آستانه ماه مبارک رمضان در دسترس خواهد بود. این جاده در کنار پروژه مسار است که اولین نمونه توسعه یافته و مدرن در مکه محسوب می‌شود.

سلیمان آل یحیی، مدیرکل اداره گذرنامه عربستان با بیان اینکه ابتکار مسیر مکه در چندین کشور اجرا شده است، خاطرنشان کرد که تقاضای زیادی از سوی دیگر کشورها برای مشارکت در این ابتکار وجود دارد.

آل یحیی گفت: اجازه این سرویس از مسیر مکه منوط به مطالعات و استانداردهای مشخص شده است تا اطمینان حاصل شود که استفاده از آن در کشور مربوطه به نتایج مطلوب منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۳ درصد از زائران در موسم حج گذشته ۲۰۲۲ از ابتکار مسیر مکه بهره‌مند شده‌اند، افزود: این طرح تسهیلات زیادی را برای زائران فراهم و زمان انتظار را برای آنها کوتاه‌تر کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن